Nagrodzone Projekty – marka Sharp na IFA Berlin

Firma Meliński Minuth jest pionierem w aranżacji przestrzeni ekspozycyjnej, która ma za zadanie dumnie reprezentować markę klienta. Nieszablonowe myślenie projektantów spotyka się z oryginalną wizją wystawcy. Stoisko na targach jest produktem końcowym tej owocnej współpracy.
Prezentowanie swojej marki na targach to jeden z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych. Pozwala to na zaprezentowanie swojego potencjału, co przekłada się na znalezienie nowego grona klientów. Po zakończeniu targów ważne jest, aby zareklamować swoje stoisko w mediach społecznościowych i pochwalić się produktem końcowym w postaci wyjątkowego stoiska.
W tym wpisie demaskujemy przyczyny sukcesu marki Sharp na targach IFA w Berlinie 2017. Stoisko zostało wyróżnione w konkursie “Ekspozycja Roku” w ramach kategorii powyżej 50 m2.

O wystawcy

UMC Polska założone zostało w 2006 roku jako Sharp Manufacturing Poland. Od samego początku znakiem firmowym UMC jest najnowocześniejsza produkcja, a fabryka spełnia najwyższe światowe standardy. Zakład UMC Polska, który położony jest na obrzeżach Torunia jest częścią firmy zajmującej się montażem, sprzedażą i obsługą posprzedażową telewizorów w Europie. Zatrudnia ponad 1000 profesjonalistów nie tylko w Polsce, ale i na Słowacji, w Chinach oraz w Europie Zachodniej.

Sharp od ponad stu lat opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania, które przynoszą korzyści społeczeństwu i firmom. Motto marki, od początku jej działalności pozostaje niezmienne: dążymy do doskonałości. Historia marki zaczęła się od wynalezienia automatycznego ołówka „Ever-Sharp”(zawsze ostry), od którego wywodzi się nazwa firmy. Od tamtego momentu regularnie tworzą innowacyjne produkty. Sharp wprowadził na rynek między innymi pierwsze japońskie telewizory i odbiorniki radiowe, a także pierwsze na świecie kalkulatory LCD. A był to dopiero początek. Po upływie stulecia Sharp nadal może poszczycić się pozycją lidera w swojej branży, wciąż opracowuje innowacje nagradzane w prestiżowych konkursach. Marka Sharp cieszy się też nieustającą popularnością i zaufaniem Konsumentów na całym świecie.

O targach

Targi Elektroniki użytkowej IFA to jedna z największych i najważniejszych imprez z pogranicza biznesu, nauki, handlu i produkcji. Po raz pierwszy impreza ta odbyła się w 1924 roku pod nazwą Berlin Radio Show. Corocznie targi IFA odwiedzają tłumy miłośników sprzętu multimedialnego spragnionych nowości przedstawianych przez wiodących producentów elektroniki konsumenckiej. To właśnie w Berlinie podziwiać można premierowe produkty, najnowocześniejsze technologie, innowacje i trendy. Targom towarzyszy bogaty program imprez dodatkowych, dających jednocześnie szeroki i pogłębiony ogląd obecnych trendów i przewidywanych przyszłych kierunków rozwoju elektroniki użytkowej.

Projekt

Biorąc pod uwagę ilość elementów i stopień skomplikowania stoiska należy podkreślić ilość pracy włożonej w powstanie projektu. Proces projektowy trwał pół roku, podzielony był na etapy i wspólnie z Klientem systematycznie udoskonalany. Projekt podlegał wielu modyfikacjom, tak, by ostateczna wersja w pełni satysfakcjonowała Klienta. Finalnie wspólnie z Klientem wypracowany został projekt, który jednocześnie był piękny, zwracał uwagę zwiedzających, ale także był funkcjonalny i wygodny.
Stoisko pełniło rolę parku nowych technologii, które zwiedzający może eksplorować godzinami. Pełne zakamarków i naszpikowane najnowszą technologią – zarówno w dziedzinie multimediów, jak i zabudowy targowej. Ze względu na dużą powierzchnię stoiska, park technologiczny i tematyczne grupy produktowe, zostały oznaczone i ustawione tak by, zapewnić odpowiedni kierunek zwiedzania.
Oświetlone linie na ścianach, stworzyły swoistą sieć powiązań i integrowały poszczególne części stoiska.
Linearne ozdoby były motywem powtarzającym się na stoisku. Widoczne na ścianach, suficie i podłodze nadawały spójny charakter całości przestrzeni.

Podział stoiska

Strefa zamknięta B2B. W skład strefy wchodzą:

Lada recepcyjna – znajdowała się przy wejściu do strefy zamkniętej. Była miejscem, w którym uzyskać można było najważniejsze informacje, a także zaanonsować się na umówione spotkanie.

VIP room – w specjalnie zaaranżowanych pokojach spotkań i rozmów Klientom zapewniona została prywatność niezbędna do prowadzenia rozmów handlowych. Każdy z pokoi zaaranżowany został w unikatowym i spersonalizowanym stylu. Dziewięć powstałych na stoisku pomieszczeń do rozmów jest odzwierciedleniem rozmachu i globalnej działalności marki, a także europejskich i światowych stolic: Londynu, Berlina, Paryża, Barcelony, Monachium, Tokio, Bratysławy, Warszawy i Amsterdamu. Spersonalizowanie pokoi, czyni każdy z nich niepowtarzalnym i zaskakującym dla Klienta. Sprawia też, że stoisko jest wielowymiarowe.

Strefa relaksu – w strefie zamkniętej znajdowało się miejsce, które pozwalało na chwilę oderwać się od zgiełku i hałasu targowego. Na wygodnych kanapach można było poczekać na umówione spotkanie i złapać oddech delektując się kawą.

Showroom – zamknięte pomieszczenie, w którym zaproszeni Goście mogli zapoznać się z ofertą produktową marki Sharp. Dzięki przytłumionemu światłu otrzymaliśmy atmosferę sprzyjającą rozluźnieniu i wyciszeniu. Oświetlenie skierowane bezpośrednio na produkty uwypuklało natomiast ich zalety.

Strefa gastronomiczna – firma UMC chcąc zapewnić swoim Klientom pełen komfort zadbała także o ich żołądki. W dwóch kuchniach przygotowywane były dania i przekąski serwowane w strefie restauracyjnej. Dla Klientów przygotowano również strefę barową.

Strefa otwarta ogólnodostępna. W skład strefy wchodzą:

Strefa ekspozycyjna – stanowiła centrum stoiska. Została ona podzielona na tematyczne działy: TV LINEUP, Kuchnie, Audio, Smartphon, Concepty, Roboty. Dzięki wiszącym lightboxom w kształcie kwadratów, strefy te były bardzo łatwo widoczne dla Zwiedzających. W centrum strefy ekspozycyjnej znajdowały się nowości, które skupiały wzrok fanów nowych technologii. Ścieżki technologiczne umieszczone na podłodze oraz suficie stoiska wyznaczały natomiast dalszy kierunek zwiedzania i prowadziły Klientów do kolejnych grup produktowych.

Audioroom – miejsce w którym najlepiej czuli się melomani. Zamknięta przestrzeń, w której słuchacz mógł skupić się na czystych dźwiękach uzyskanych dzięki najwyższej jakości sprzętowi. Słuchawki dla zwiedzających umieszczone zostały na drewnianych ekspozytorach w kształcie głów.

Scena dla robotów – prezentowano na niej niezwykłe pokazy ich synchronicznego tańca. Warto również zwrócić uwagę na ekspozytory, które prezentowały ten produkt Klienta w powiększeniu. Jednocześnie dzięki użyciu różnokolorowych świateł LED roboty były wyraźnie zaznaczone i widoczne z daleka.

Scena centralna – miejsce, w którym odbywały się eventy dla Zwiedzających. W pierwszy dzień targów przedstawicielom mediów właśnie tu zaprezentowano nowości technologiczne.

Elementy stoiska

Pająk” umieszczony pod sufitem hali to forma przestrzenna ścieżek technologicznych, które prowadziły do kolejnych stref produktowych. Kierunek zwiedzania wytyczało programowane oświetlenie LED Blade. Wielobarwne światło migało i płynęło od środka stoiska do kolejnych stref ekspozycyjnych. Podwieszana forma przestrzenna była elementem przyciągającym wzrok Klienta, nawet z dalszych zakątków hali.

Stoisko firmy UMC wykonane zostało z najwyższej jakości materiałów. Połączone zostały nie tylko tak, by odzwierciedlać najnowsze trendy, ale też tworzyć spójną całość. Płyty imitujące beton doskonale komponowały się z nowoczesnym wnętrzem stoiska. Tworzyły również idealne tło dla produktów Klienta.

Ważnym elementem ozdobnym stoiska były rośliny. Ocieplały one pomieszczenia kreowały sprzyjający rozmowom biznesowym klimat. Najbardziej charakterystyczna i przyciągająca wzrok była ściana z mchu.

Niewątpliwym sukcesem marki Sharp podczas targów IFA były liczne informacje prasowe przekazywane przez dziennikarzy na całym świecie. Internet został dosłownie zalany newsami ze stoiska, a zwłaszcza o premierowych produktach koncernu. Cieszymy się, że nasza praca pomogła globalnej marce na odniesienie sukcesu targowego.

Jeżeli poszukujesz inspirujących projektów na swoje stoisko targowe zachęcamy do kontaktu.
Nasz zespół z przyjemnością omówi twoje oczekiwania doradzi, które rozwiązanie będzie najbardziej skuteczne.

Zaufaj profesjonalistom.

Poprzednia realizacja Następna realizacja
program targowy

Zwracamy uwagę na efektywne gospodarowanie materiałami oraz promowanie ekologicznych rozwiązań

Wiele elementów z naszych realizacji przetwarzamy, odnawiamy i ponownie wykorzystujemy, działając zgodnie z ideą ECOthinking, a wdrożona przez nas norma ISO 20121 jest tego formalnym potwierdzeniem.

więcej

WIEMY, CO JEST I BĘDZIE KLUCZOWE W TWORZENIU SKUTECZNEGO WIZERUNKU TARGOWEGO.

STWÓRZMY KOLEJNY PROJEKT WSPÓLNIE.