Space branding – czym jest?
Termin ten określa sposób w jaki przestrzeń publiczna powinna być zaaranżowana, by stanowić reprezentację marki. Dotyczy to nie tylko samej siedziby firmy, ale i każdego jej przedstawicielstwa na zewnątrz – w tym stoisk targowych i konferencyjnych. Wbrew pozorom nie chodzi wyłącznie o czytelny, z daleka widoczny logotyp i kolor, kojarzony z przedsiębiorstwem. W grę wchodzą również takie czynniki jak:
- ergonomia,
- znajomość bieżących trendów aranżacyjnych,
- psychologia marketingu,
- znajomość ludzkich zachowań.
Jeśli chodzi o stanowiska targowe, celem zazwyczaj jest przyciągnięcie odbiorców. Wystawcy zależy na tym, aby stali się oni nowymi klientami firmy. Na branżowych eventach pojawiają się także osoby, które już korzystały z usług czy produktów marki. One też są mile widziane przy firmowym stoisku. Warto więc zadbać o to, aby obydwie te grupy zainteresować nową ofertą. Pomoże w tym przemyślany space branding. Pokażemy teraz jak przygotować targowy boks tak, by zwracał uwagę i zachęcał do interakcji z przedstawicielami przedsiębiorstwa…
Jak wykreować stoisko targowe zgodnie z ideą space brandingu?
Jak w każdym rodzaju marketingu i tutaj warto odpowiedzieć sobie na pytanie: kto jest odbiorcą mojej oferty na targach? Jakie osoby powinny koniecznie poznać to, co mam do zaoferowania? Następnie trzeba dowiedzieć się jak dużą przestrzeń ma się do dyspozycji i gdzie na hali wystawienniczej będzie ulokowane stanowisko. Kolejny krok to zaplanowanie jak podzielić dostępne w ramach stoiska na targi miejsce – tak, by wykreować strefę interakcji z gośćmi oraz część tylko dla pracowników firmy, z zapleczem włącznie. To ważne, aby mieć gdzie magazynować zapasy produktów czy gadżetów reklamowych. Przestrzeń reprezentacyjna musi taka pozostać – nie ma tu miejsca na bałagan, rozrzucone bezładnie pudła lub mało estetyczne, piętrzące się stosy. Dla przedstawicieli stoiska targi to bowiem znakomita okazja, aby pokazać markę od najlepszej strony.
Identyfikacja wizualna marki
Współpraca ze znającą się na projektowaniu targowych stoisk firmą popłaca. Doświadczeni technicy i artyści przygotują stanowisko, zgodne z kolorystyką marki. Dzięki temu odwiedzający imprezę od razu z daleka wypatrzą boks, w którym znajdą ciekawą ofertę. Miejsce to powinno być oznaczone symboliką przedsiębiorstwa. Wyraźny logotyp, kojarzone z firmą hasło to elementy obowiązkowe. Wszystko to powinno być spójne z grafikami, publikowanymi w materiałach reklamowych – np. ulotkach czy folderach. Dzięki temu przedsiębiorstwo staje się wiarygodne i zapada w pamięć odbiorców – gości targów, którzy będą kojarzyć to konkretne logo określonej barwy.
Stoisko, które przyciągnie klientów!
Odpowiedni dobór kolorów i zastosowanie charakterystycznych symboli to nie wszystko. Kluczowe jest to, by odwiedzający targi zapamiętali, jak wyglądała ich interakcja z przedstawicielami marki i ich stoiskiem. Dlatego przy projektowaniu trzeba pomyśleć o:
- ciekawej zabudowie – np. zwracającej uwagę tylnej ściance,
- dopasowanych tekstyliach, takich jak zasłony albo wykładzina,
- przestrzeni do wygodnej rozmowy z potencjalnymi klientami – ladzie i hokerach lub krzesłach i stolikach,
- elementach interaktywnych (wirtualna rzeczywistość, multimedialny pokaz),
- interesującym, ergonomicznym oświetleniu stanowiska,
- nietypowych elementach – jak chociażby ogród wertykalny.
To takie stoiska targowe przyciągają wzrok i zachęcają do zatrzymania się przy nich!
Stoiska we współpracy z Meliński Minuth
Przygotowujesz się do zaprezentowania swojego asortymentu na wybranym wydarzeniu? Polecamy się do korzystnej dla Twojej marki kooperacji. Ponad ćwierć wieku działalności w branży targów i wystaw sprawia, że mamy spore doświadczenie i bogatą historię udanych współprac. Jeżeli chcesz skorzystać z naszej pomocy – zapraszamy do kontaktu! Chętnie przygotujemy dla Ciebie wspaniałe stoisko targowe – wpisujące się w podejście, uwzględniające przemyślany space branding. Do zobaczenia!