Jak poprawnie przygotować brief targowy?

Brief to dokument, który pozwala tworzyć koncepcje najlepiej dopasowane do charakteru konkretnej marki, oferowanych przez nią produktów lub usług oraz założeń i celów prowadzonej kampanii. Należy go wypełnić zawsze przed podjęciem współpracy z agencją zajmującą się działaniami reklamowymi. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak poprawnie przygotować brief targowy, aby odnieść sukces.

Czym jest brief i kiedy koniecznie powinieneś go przygotować?

Chcesz, aby stanowiska targowe idealnie wpisywały się w identyfikację wizualną Twojej firmy, były spójne z jej misją i pozytywnie wyróżniały się na tle konkurencji? Zanim zlecisz ich projektowanie i montaż, musisz dostarczyć wykonawcy szczegółowych informacji w postaci briefu. Dzięki nim osoby odpowiedzialne za stworzenie zamówionego stoiska dobrze poznają Twoją markę oraz cele, które chcesz osiągnąć poprzez udział w imprezie.

Zadbaj o jasno sformułowane oczekiwania, ponieważ to właśnie ten dokument stanowi podstawę komunikacji na linii zlecający-wykonawca. Brief z jednej strony stanie się drogowskazem podczas tworzenia projektu Twojego stoiska na targi. Z drugiej, będzie rodzajem ubezpieczenia. W razie nieprzewidzianych sytuacji będziesz mógł wskazać, które z Twoich wytycznych nie zostały spełnione.

Co powinien zawierać brief na stoiska targowe?

Zakrojone na szeroką skalę targi stanowią doskonałą okazję do promocji swojej działalności oraz wprowadzanych właśnie na rynek nowości w ofercie. Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, nawiązać cenne znajomości biznesowe (które mają szansę w przyszłości przerodzić się w owocną współpracę), pokazać, że firma jest ważnym graczem w swoim sektorze. Stoiska targowe muszą jednak zostać dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, ponieważ stanowią najważniejszą wizytówkę marki.

Dobrze przygotowany brief pozwoli Ci przekazać wszystkie potrzebne dane osobom odpowiedzialnym za projekt i wykonanie stanowiska. Powinien on zawierać:

  • dane identyfikacyjne Twojej firmy – nazwa, branża,
  • dane osoby kontaktowej – imię i nazwisko, telefon, adres e-mail,
  • wskazanie na osobę decyzyjną – odpowiedzialną za akceptację projektu,
  • dane dotyczące imprezy targowej tj. termin i lokalizację,
  • określenie, dlaczego Twoje przedsiębiorstwo bierze udział w targach – jakie cele chcesz osiągnąć podczas wydarzenia,
  • ogólną ideę, na której chcesz oprzeć koncepcję stoiska,
  • rodzaj zabudowy – stoisko parterowe lub piętrowe,
  • funkcje, które ma pełnić stoisko targowe – prestiżowa (podtrzymanie wizerunku marki na rynku), informacyjna (promocja usług lub produktów) czy promocyjna (pokazanie nowych produktów, linii technologicznych itp.). Tutaj możesz również bardziej szczegółowo opisać swoje założenia,
  • sposoby pokazania produktu – klasycznym rozwiązaniem są wystawy w gablotach, na półkach i podestach. Możesz również zamówić zdjęcia i wydruki, prezentacje lub projekcje multimedialne oraz duże ekrany (w tym dotykowe),
  • cechy stoiska – tradycyjne, eleganckie, nowoczesne, minimalistyczne, dynamiczne, artystyczne lub stylizowane (tutaj wskaż, o jaką stylizację Ci chodzi),
  • zaplecze – zaznacz czy chcesz, aby stoisko posiadało zaplecze (jedno lub więcej) oraz jego rodzaj (kuchenne, magazynowe, kuchenno-magazynowe, inne) i ewentualne wyposażenie dodatkowe (np. czajnik, ekspres do kawy, lodówkę, zlew, zmywarkę),
  • wyposażenie meblowe – zastanów się jakie meble chcesz posiadać na stoisku, czy ma się na nim znajdować lada informacyjna, barowa czy połączenie obu funkcji, wysokie czy niskie stoliki do rozmów z klientami,
  • salki do rozmów VIP – zaznacz czy potrzebujesz zamykaną przestrzeń na bardziej kameralne rozmowy biznesowe, jeżeli tak to ile i na ile osób, dobierz również odpowiednie wyposażenie, które będzie odpowiadało Twoim potrzebom, aby niczego nie zabrakło podczas najważniejszych spotkań z klientami,
  • inne uwagi – tutaj opisz wszystko to, czego nie zawierają wcześniejsze podpunkty, a co chcesz, aby projektanci przygotowujący stoisko na targi dla Twojej firmy wzięli pod uwagę.

Projektowanie i montaż stoiska na targi – sprawdź ofertę!

Wiesz już jak przygotować spójny brief pozwalający stworzyć stoisko na targi, które stanie się doskonałą reklamą Twojej firmy. Poszukujesz doświadczonego i rzetelnego wykonawcy? Jedną z naszych specjalności jest projektowanie i montaż stanowisk targowych. Zapewniamy kompleksową obsługę, najwyższą perfekcję wykonania oraz indywidualne podejście do wizji przedstawionej przez klienta. Zapraszamy do kontaktu – nasi pracownicy z pełnym zaangażowaniem zrealizują Twoją koncepcję!

Zobacz nasze realizacje!

Skontaktuj się z nami:

Tel. +48 61 845 63 07
Tel. +48 61 845 63 19
[email protected]

Poprzedni wpis Następny wpis

WIEMY, CO JEST I BĘDZIE KLUCZOWE W TWORZENIU SKUTECZNEGO WIZERUNKU TARGOWEGO.

STWÓRZMY KOLEJNY PROJEKT WSPÓLNIE.