Europejskie targi motoryzacyjne w 2024 — kalendarz i informacje

Ostatnie lata w branży motoryzacyjnej upłynęły pod znakiem związanej z pandemią recesji. Najważniejsi gracze na rynku dopiero teraz zaczęli wracać na poziom sprzed 2020 roku — czego symbolem, mamy nadzieję, będzie triumfalny powrót najważniejszych targów motoryzacyjnych na Starym Kontynencie. Które wydarzenia powinny przyciągnąć marki z całego świata? Na to pytanie odpowiemy w poniższym tekście — zapraszamy do lektury.

Europejskie targi samochodowe — Wielka Trójka… i polski „rodzynek”

W kalendarzu imprez motoryzacyjnych na 2024 rok znalazło się miejsce dla co najmniej kilkudziesięciu eventów — od lokalnych targów po międzynarodowe salony samochodowe, które ponownie powinny ugościć setki tysięcy odwiedzających oraz dziennikarzy z całego kontynentu.

Po niemal pięcioletniej przerwie do Genewy wraca Salon International de l’Auto, czyli prawdopodobnie najważniejsza wystawa samochodów na świecie. Nieco krócej, bo tylko dwa lata, musieliśmy czekać na Paris Motor Show — na najbliższy październik już zapowiedziano dziewięćdziesiątą jego edycję. Największe targi niemieckie — IAA — w tym roku zaproszą do sal wystawowych w Hanowerze producentów pojazdów dostawczych oraz transportu zbiorowego.

Jednak dla polskich wystawców najważniejszym wydarzeniem w motoryzacyjnym kalendarzu prawdopodobnie będzie Poznań Motor Show — gotowy, by już w tej edycji przekroczyć barierę 100 tysięcy gości.

Niezależnie od tego, czy planują Państwo wziąć udział w którymś z najważniejszych eventów — zachęcamy, aby zwrócić uwagę na dobiegające z hal targowych informacje. Mimo stale zmieniającej się dynamiki rynku, targi moto w Genewie czy Paryżu wciąż są barometrem branżowych trendów. Spróbujmy je teraz krótko przybliżyć.

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie — największe targi samochodowe w Europie

Geneva Motor Show uważane jest za najważniejszą i najbardziej prestiżową wystawę samochodową na Starym Kontynencie — a być może także i na świecie. Pierwsza edycja odbyła się w roku 1905, czyli w czasach, gdy branża motoryzacyjna stawiała dopiero swoje pierwsze kroki. Renoma tego wydarzenia przez lata przyciągała do Szwajcarii wszystkie liczące się na rynku marki — jak dotąd, każda edycja obfitowała w dziesiątki rynkowych premier oraz prezentacje najbardziej innowacyjnych rozwiązań technicznych.

W tym roku genewskie targi powracają do branżowego kalendarza po czterech latach przerwy — ostatnia edycja miała miejsce w 2019 roku. Wystawa odbędzie się, już tradycyjnie, w centrum kongresowym Palexpo — w dniach 26 lutego — 3 marca. Organizatorzy przewidują, że podczas targów do Genewy zawita co najmniej 300 tysięcy gości — do czego planują ich zachęcić niższymi cenami biletów. Co ciekawe, tegoroczna edycja wyjątkowo nie pozwoli się wykazać wystawcom w kwestii organizacji przestrzeni targowej — aby skłonić wszystkie najważniejsze marki do powrotu do Szwajcarii, organizatorzy zdecydowali się zająć tym „na własną rękę”. Nie powinniśmy więc spodziewać się rewolucyjnych projektów wystaw — liczymy jednak, że wynagrodzą to wszystkim same premiery.

Paris Motor Show — kolebka europejskiej motoryzacji

W 2024 roku oczy świata motoryzacji będą zwrócone również na stolicę Francji. Odbywający się co dwa lata salon jest najstarszą wystawą samochodową na świecie — jego historia sięga końca XIX wieku.

Choć przez lata Paris Motor Show przyciągało nie tylko producentów z całego świata, ale także liczoną w milionach widownię, ostatnia wystawa (będąca jednocześnie pierwszą edycją „popandemiczną”) była dla organizatorów niemałym rozczarowaniem — zarówno pod względem frekwencji, jak i ilości prezentowanych marek (zabrakło większości liczących się producentów).

Zaplanowana na jesień — 14-20 października — edycja ma być, zdaniem organizatorów, próbą powrotu do czasów świetności paryskich targów. Jeżeli uda im się na powrót przyciągnąć kluczowych graczy rynku automotive, będzie to możliwe.

IAA Transportation w Hanowerze — najważniejsza wystawa samochodów użytkowych

Internationale Automobil-Ausstellung to najmłodsze wydarzenie spośród „Wielkiej Trójki” europejskich targów motoryzacyjnych. Odbywa się co roku, w formule naprzemiennej — lata nieparzyste poświęcone są producentom pojazdów osobowych i motocykli (IAA MOBILITY), zaś lata parzyste — pojazdom użytkowym (IAA TRANSPORTATION).

W tegorocznej edycji — mającej miejsce w Hanowerze, w dniach 17-22 września — zaprezentują się więc najważniejsze marki samochodów dostawczych, ciężarowych oraz autobusów.

Warto zaznaczyć, że już od kilku edycji IAA odchodzi od tradycyjnie rozumianej formuły
„imprezy samochodowej” — łącząc świat motoryzacji z prezentacją rozwiązań z zakresu infrastruktury, urbanizacji oraz energetyki.

Poznań Motor Show, czyli motoryzacyjne serce Europy Środkowo-Wschodniej

Na koniec zostawiliśmy wydarzenie, które zajmuje szczególne miejsce w kalendarzu Meliński Minuth — czyli targi Poznań Motor Show. Jest to nie tylko najważniejsza wystawa samochodowa w Polsce — ale również i największe targi motoryzacyjne w Europie Środkowo-Wschodniej.

Ubiegłoroczna edycja targów przyciągnęła niemal 100 tysięcy gości — oraz wielu spośród najważniejszych graczy europejskiego rynku motoryzacyjnego. Organizowane przez grupę Międzynarodowych Targów Poznańskich wydarzenie łączy międzynarodową skalę — zapraszając co roku szereg większych i mniejszych producentów z całej Europy — z lokalnym charakterem — goszcząc m.in. polskich dealerów, przedstawicieli administracji publicznej czy krajowych inwestorów.

Jako Meliński Minuth niejednokrotnie zaznaczyliśmy swoją obecność na poznańskich targach. Przygotowana przez naszych czołowych projektantów zabudowa targowa towarzyszyła m.in. prezentacji polskich premier najnowszych modeli marki Hyundai oraz wystawie jednego z największych dealerów aut marki Mercedes-Benz. W jaki sposób pomogliśmy wyróżnić się naszym klientom?
Tego mogą się Państwo dowiedzieć z naszego portfolio — zapraszamy na https://melinski-minuth.com.pl/portfolio/.

Zdjęcia: Meliński-Minuth i Poznań Motor Show- Grupa MTP

Następny wpis

WIEMY, CO JEST I BĘDZIE KLUCZOWE W TWORZENIU SKUTECZNEGO WIZERUNKU TARGOWEGO.

STWÓRZMY KOLEJNY PROJEKT WSPÓLNIE.