Etapy budowy stoisk na targi
Na początku rozwiejmy potencjalne wątpliwości: proces realizacji stoisk targowych nie trwa z z dnia na dzień, ani z tygodnia na tydzień. Jak bardzo byśmy nie chcieli, nie da się stworzyć w krótkim czasie profesjonalnego i efektownego stoiska, które będzie dopasowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów – a te bywają niestandardowe. Harmonogram budowy stoisk targowych zawsze powinien uwzględniać konkretne etapy.
Etap 1, czyli projekt
Pierwszym krokiem w budowie stoiska targowego jest zrozumienie potrzeb klienta. Na tym etapie odbywają się szczegółowe rozmowy, które mają na celu ustalenie oczekiwań oraz preferencji dotyczących wyglądu i funkcji stoiska. W Meliński Minuth kładziemy duży nacisk na autorskie koncepcje, które zawsze staramy się w możliwie największym stopniu dostosować do potrzeb klienta, charakteru eventu czy dostępnej przestrzeni.
Ten etap kończy się stworzeniem prezentacji projektowej z wizualizacjami 3D – a wirtualny spacer po stoisku pozwala klientowi zobaczyć finalny efekt jeszcze przed rozpoczęciem produkcji.
Etap 2 – przygotowanie techniczne
Po zaakceptowaniu projektu następuje faza przygotowania technicznego, która obejmuje opracowanie szczegółowej dokumentacji technicznej wraz z doborem materiałów konstrukcyjnych oraz dekoracyjnych.
Każdy projekt jest nadzorowany przez doświadczonego Project Managera, który dba nie tylko o zamówienie niezbędnych usług, ale też o zgodność projektu z regulacjami organizatora targów.
Etap 3 – produkcja
Etap produkcji obejmuje prace specjalistyczne, między innymi stolarskie i lakiernicze, a także przygotowanie grafik i instalacji (także elektrycznych). Meliński Minuth korzysta z własnego zespołu doświadczonych fachowców, którzy dbają o to, aby każdy detal stoiska był perfekcyjnie wykonany. To daje nam gwarancję niezawodności wszystkich prac.
Atutem posiadania własnej produkcji jest bez wątpienia sprawna komunikacja i walidacja wszelkich ustaleń na linii Project Manager – Kierownik Produkcji, co znacznie przyspiesza etap realizacji. W przypadku firm, które korzystają z usług zewnętrznych wykonawców, czas przygotowań stoisk targowych jest zazwyczaj dłuższy. Wybierając firmę targową, warto zwrócić uwagę, czy posiada ona własne zaplecze produkcyjne, które znacznie skraca proces realizacyjny.
Działamy zgodnie z wytycznymi ISO 9001 – co gwarantuje, że wszystkie procesy produkcyjne są dokładnie monitorowane i kontrolowane. Dodatkowo dbając o środowisko naturalne staramy się wielokrotnie wykorzystywać elementy stoisk opracowując programy targowe. Nasza aktywność wynika z przyjętych standardów w branży spotkań ISO 20121 dotyczących Zrównoważonego Zarządzania Eventami.
Etap 4, czyli transport i instalacja – ile trwa montaż stoiska targowego?
Transport oraz montaż stoiska na miejscu targowym to ostatni etap procesu. Korzystamy z usług sprawdzonych dostawców logistycznych, działających na terenie całej Europy. Dzięki temu mamy pewność, że transport zostanie przeprowadzony w odpowiednim, wyznaczonym czasie i nie naruszy ustalonego harmonogramu.
Czas montażu zależy od skomplikowania konstrukcji oraz harmonogramu prac na obiekcie targowym wyznaczonym przez organizatora, jednak zazwyczaj mieści się w przedziale od kilku dni do tygodnia. Meliński Minuth dba o to, aby stoiska były gotowe na czas – tym samym nasi klienci mogą skupić się na przygotowaniach do samego wydarzenia.
Od czego zależy czas realizacji stoisk targowych?
Trudno jednoznacznie określić, ile czasu zajmuje produkcja i montaż stoisk na targach. Wpływ na długość trwania poszczególnych etapów mają różne czynniki, takie jak:
- wygląd stoiska – standardowe projekty mogą być realizowane szybciej niż niekonwencjonalne, które wymagają bardziej skomplikowanych konstrukcji i detali;
- wykorzystanie nowinek technologicznych – stoiska targowe wyposażone w zaawansowane technologie, takie jak interaktywne ekrany czy innowacyjne systemy oświetleniowe, mogą wymagać dłuższego czasu produkcji i montażu;
- potrzeby klienta – indywidualne oczekiwania klienta również wpływają na czas realizacji.
Czas budowy stoisk targowych
A zatem, jak długo montuje się stoiska na targach? Czas realizacji stoisk targowych zależy od wielu czynników, ale zazwyczaj mieści się w przedziale od kilku tygodni do kilku miesięcy. Kluczowe znaczenie ma to, by poszczególne etapy budowy stoisk na targach były przeprowadzane bez opóźnień i utrudnień. Projekty modułowe mogą być realizowane szybciej, podczas gdy niestandardowe konstrukcje wymagają więcej czasu na przygotowanie i montaż.
Przejrzysty harmonogram budowy stoisk targowych – zaufaj Meliński Minuth
Czas realizacji zlecenia może też różnić się w zależności od możliwości firmy wykonawczej czy stosowanych przez nią praktyk. Dlatego warto korzystać z usług wykonawców takich jak Meliński Minuth, którzy mają przejrzysty harmonogram budowy stoisk, zapewniając klientom pełną kontrolę nad procesem.
U nas każdy etap jest realizowany zgodnie z planem, a ostateczny efekt spełnia najwyższe standardy jakości. Zapraszamy do współpracy i skorzystania z naszego doświadczenia w tworzeniu stoisk targowych na najwyższym poziomie.
Zbudujemy Twoje stoisko targowe
Skontaktuj się z nami już dziś!