Jak przygotować stoisko targowe?

Aktywne i częste uczestnictwo w targach daje możliwość promocji, rozpowszechnienia marki i nawiązania interesujących kontaktów. Dlatego warto brać w nich udział przynajmniej kilka razy w roku. Jednak aby osiągnąć sukces, należy zadbać o odpowiednie stoisko targowe. Podpowiadamy, jak je przygotować i wyposażyć. Zapraszamy do lektury!

Perfekcyjnie wykonane stoisko na targi

Przede wszystkim stoiska targowe muszą być bezpieczne. Dlatego należy je zamawiać tylko ze sprawdzonego źródła, czyli najlepiej w firmie, która ma wieloletnie doświadczenie i bogate portfolio. Ważne, by montaż stanowiska był przeprowadzony przez fachowców – w ten sposób na pewno przebiegnie szybko i sprawnie. Daje to też gwarancję, że w czasie targów ekspozycja nie rozpadnie się i nie ulegnie uszkodzeniu. Poza tym warto poświęcić czas na jej szczegółowe projektowanie – w końcu jest ona wizytówką marki, ma dobrze się kojarzyć i zachęcać do ponownych odwiedzin (a tym samym do inwestowania w projekt/produkt, który oferujesz).

Bardzo ważne jest to, aby zarówno odpowiednio dopasować wielkość stoiska targowego do potrzeb, jak i dokładnie dostosować jego wygląd do formy kampanii reklamowej. W ofercie firm projektujących tego typu rozwiązania można znaleźć propozycje użycia różnego rodzaju materiałów – warto brać pod uwagę takie, które są wytrzymałe i łatwo je transportować, ale nie zapominajmy o walorach estetycznych.

Co jeszcze należy brać pod uwagę, planując zamówienie stoisk targowych? Na pewno wspomniany już wybór firmy specjalizującej się w projektowaniu stoisk wystawienniczych. Kompleksowa obsługa to fundamentalny aspekt w tym przypadku. Doświadczeni specjaliści zajmą się projektem, a do tego montażem i aranżacją konstrukcji na miejscu. Dzięki temu zyskujesz pewność, że Twoje przedsiębiorstwo doskonale zaprezentuje się w czasie ważnego wydarzenia, np. na targach branżowych. Do tego warto postawić na niestandardowe rozwiązania, które wyróżnią stoisko z tłumu wystawców.

Odpowiednie miejsce
Rezerwacja miejsca na stoisko wystawowe w dużym stopniu jest uzależniona od finansów danej firmy. Im lepsza lokalizacja, tym droższa. Optymalne są tzw. wyspy, do których z każdej strony jest dostęp. Dają wiele możliwości – pozwalają na stworzenie wyjątkowej przestrzeni, która na pewno zostanie zapamiętana przez uczestników targów. Budowa tak usytuowanych stoisk targowych jest zazwyczaj wieloetapowa i wymagająca, ale efekt przynosi dużo satysfakcji i przekłada się na liczbę odwiedzających.
Najmniej atrakcyjne są niewielkie stanowiska położone między innymi stoiskami – łatwo je przegapić i trudno się przy nich obsługuje klientów. Poza tym mogą generować kolejki, a te zasłaniają całą, nawet najbardziej wymyślną ekspozycję.
Przy wyborze miejsca dobrze jest znać rozmieszczenie stoisk targowych konkurencji. Należy też unikać stanowisk położonych blisko sceny – na niej zawsze dużo się dzieje. Bywa to uciążliwe i uniemożliwia swobodne rozmowy z kontrahentami.

Wyeksponuj swoje logo
Co jest najważniejsze w projekcie każdego stoiska targowego? Oczywiście logo! Nie musi być olbrzymie, ale na pewno powinno być widoczne. Można je wyeksponować na wiele sposobów – na przykład podświetlając lub prezentując na specjalnych, multimedialnych ekranach. Targi to najlepsza okazja, by je rozpowszechnić i pokazać większemu gronu. Standardowo należy je umieścić także na gadżetach, takich jak smycze, długopisy czy notesy.
Mało oryginalnym, ale świetnie się sprawdzającym i powszechnie stosowanym rozwiązaniem jest dopasowanie kolorystyki całego stoiska właśnie do logo, czyli do motywu dominującego. To pozwala z daleka zlokalizować stanowisko danej firmy.

Niezbędne dodatki na stoisku targowym

Profesjonalne stoisko targowe to nie tylko odpowiedni projekt przestrzeni, ale też liczne materiały promocyjne. Zaliczamy do nich:
• wizytówki,
• katalogi,
• banery i roll up’y,
• stojaki na ulotki.
• personalizowane gadżety i akcesoria
Wiele z powyższych dodatków stanowi nieodłączny element każdych targów.
Należy nadmienić, że takie materiały trzeba zamawiać z dużym wyprzedzeniem – projekt i produkcja wymagają dużo czasu. Nie zapomnij o tym w trakcie planowania wystroju stoiska. Zastanów się, co faktycznie Ci się przyda i co najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojej firmy. Pamiętaj, że wiąże się z to z dodatkowymi kosztami, które musisz uwzględnić. Warto przy tym zwrócić uwagę na dopasowanie tych elementów do całości ekspozycji stoiska targowego. Ważne jest tutaj zachowanie spójności z identyfikacją wizualną marki. Ułatwia to promowanie marki i jednocześnie pozwala na zwiększanie świadomości o niej, co jest celem każdej kampanii reklamowej.

Pokaż się z najlepszej strony!
Wybierasz się na targi? Zanim na nie dotrzesz, czeka Cię dużo pracy, przygotowań i szczegółowych ustaleń. Tylko w ten sposób osiągniesz sukces – profesjonalne stoisko targowe pozwoli Ci zaistnieć wśród wielu innych, podobnych przedsiębiorstw. Jeśli będzie niechlujne lub niedopracowane, możesz wiele stracić – przede wszystkim szansę na zbudowanie pozytywnego wizerunku. Dlatego warto zainwestować swój czas i pieniądze w projekt i budowę ciekawego stanowiska wystawowego. Czasami drobne detale, z pozoru nieistotne, mogą mieć kluczowe znaczenie, w związku z tym zwróć uwagę na jakość zastosowanych materiałów, ciekawą wizualnie kompozycję kolorystyczną stoiska, a także możliwość wykorzystania komponentów ponownie. Imprezy branżowe trwają zaledwie kilka dni, ale od tego, jak się do nich przygotujesz, mogą zależeć dalsze losy Twojej firmy! Pamiętaj więc, aby przykładać dużo uwagi do projektu oraz wykonania punktu wystawienniczego.

Zobacz nasze realizacje!

Skontaktuj się z nami:

Tel. +48 61 845 63 07
Tel. +48 61 845 63 19
[email protected]

Poprzedni wpis Następny wpis

WIEMY, CO JEST I BĘDZIE KLUCZOWE W TWORZENIU SKUTECZNEGO WIZERUNKU TARGOWEGO.

STWÓRZMY KOLEJNY PROJEKT WSPÓLNIE.