Space branding – czym jest?
Termin ten określa sposób w jaki przestrzeń publiczna powinna być zaaranżowana, by stanowić reprezentację marki. Dotyczy to nie tylko samej siedziby firmy, ale i każdego jej przedstawicielstwa na zewnątrz – w tym stoisk targowych i konferencyjnych. Wbrew pozorom nie chodzi wyłącznie o czytelny, z daleka widoczny logotyp i kolor, kojarzony z przedsiębiorstwem. W grę wchodzą również takie czynniki jak:
- ergonomia,
- znajomość bieżących trendów aranżacyjnych,
- psychologia marketingu,
- znajomość ludzkich zachowań.
Jeśli chodzi o stanowiska targowe, celem zazwyczaj jest przyciągnięcie odbiorców. Wystawcy zależy na tym, aby stali się oni nowymi klientami firmy. Na branżowych eventach pojawiają się także osoby, które już korzystały z usług czy produktów marki. One też są mile widziane przy firmowym stoisku. Warto więc zadbać o to, aby obydwie te grupy zainteresować nową ofertą. Pomoże w tym przemyślany space branding. Pokażemy teraz jak przygotować targowy boks tak, by zwracał uwagę i zachęcał do interakcji z przedstawicielami przedsiębiorstwa…
![](https://melinski-minuth.com.pl/wp-content/uploads/2023/10/image-126-1024x357.png)
Jak wykreować stoisko targowe zgodnie z ideą space brandingu?
Jak w każdym rodzaju marketingu i tutaj warto odpowiedzieć sobie na pytanie: kto jest odbiorcą mojej oferty na targach? Jakie osoby powinny koniecznie poznać to, co mam do zaoferowania? Następnie trzeba dowiedzieć się jak dużą przestrzeń ma się do dyspozycji i gdzie na hali wystawienniczej będzie ulokowane stanowisko. Kolejny krok to zaplanowanie jak podzielić dostępne w ramach stoiska na targi miejsce – tak, by wykreować strefę interakcji z gośćmi oraz część tylko dla pracowników firmy, z zapleczem włącznie. To ważne, aby mieć gdzie magazynować zapasy produktów czy gadżetów reklamowych. Przestrzeń reprezentacyjna musi taka pozostać – nie ma tu miejsca na bałagan, rozrzucone bezładnie pudła lub mało estetyczne, piętrzące się stosy. Dla przedstawicieli stoiska targi to bowiem znakomita okazja, aby pokazać markę od najlepszej strony.
![](https://melinski-minuth.com.pl/wp-content/uploads/2023/10/image-127.png)
Identyfikacja wizualna marki
Współpraca ze znającą się na projektowaniu targowych stoisk firmą popłaca. Doświadczeni technicy i artyści przygotują stanowisko, zgodne z kolorystyką marki. Dzięki temu odwiedzający imprezę od razu z daleka wypatrzą boks, w którym znajdą ciekawą ofertę. Miejsce to powinno być oznaczone symboliką przedsiębiorstwa. Wyraźny logotyp, kojarzone z firmą hasło to elementy obowiązkowe. Wszystko to powinno być spójne z grafikami, publikowanymi w materiałach reklamowych – np. ulotkach czy folderach. Dzięki temu przedsiębiorstwo staje się wiarygodne i zapada w pamięć odbiorców – gości targów, którzy będą kojarzyć to konkretne logo określonej barwy.
![](https://melinski-minuth.com.pl/wp-content/uploads/2023/10/image-128-1024x747.png)
Stoisko, które przyciągnie klientów!
Odpowiedni dobór kolorów i zastosowanie charakterystycznych symboli to nie wszystko. Kluczowe jest to, by odwiedzający targi zapamiętali, jak wyglądała ich interakcja z przedstawicielami marki i ich stoiskiem. Dlatego przy projektowaniu trzeba pomyśleć o:
- ciekawej zabudowie – np. zwracającej uwagę tylnej ściance,
- dopasowanych tekstyliach, takich jak zasłony albo wykładzina,
- przestrzeni do wygodnej rozmowy z potencjalnymi klientami – ladzie i hokerach lub krzesłach i stolikach,
- elementach interaktywnych (wirtualna rzeczywistość, multimedialny pokaz),
- interesującym, ergonomicznym oświetleniu stanowiska,
- nietypowych elementach – jak chociażby ogród wertykalny.
To takie stoiska targowe przyciągają wzrok i zachęcają do zatrzymania się przy nich!
![](https://melinski-minuth.com.pl/wp-content/uploads/2023/10/image-129-1024x692.png)
Stoiska we współpracy z Meliński Minuth
Przygotowujesz się do zaprezentowania swojego asortymentu na wybranym wydarzeniu? Polecamy się do korzystnej dla Twojej marki kooperacji. Ponad ćwierć wieku działalności w branży targów i wystaw sprawia, że mamy spore doświadczenie i bogatą historię udanych współprac. Jeżeli chcesz skorzystać z naszej pomocy – zapraszamy do kontaktu! Chętnie przygotujemy dla Ciebie wspaniałe stoisko targowe – wpisujące się w podejście, uwzględniające przemyślany space branding. Do zobaczenia!