Kalendarz targów motoryzacyjnych w Polsce — na rok 2024
Branża motoryzacyjna, pomimo wielu wyzwań, złapała w ubiegłym roku drugi oddech (po spowodowanej pandemią przerwie) i dostarczyła inwestorom oraz miłośnikom czterech kółek przynajmniej kilka eventów na skalę europejską. Rok 2024 zapowiada się pod tym względem jeszcze lepiej.
Czekają na nas między innymi:
- Wrocław MotorCycle Show — dolnośląskie targi dla miłośników jednośladów — 16-17 marca
- Warsaw MotorCycle Show — określane mianem największych targów motocyklowych w Europie Środkowo-Wschodniej — 22-24 marca
- Poznań Motor Show — najważniejsze wydarzenie w motoryzacyjnym kalendarzu — 4-7 kwietnia (towarzyszą mu także Targi Techniki Motoryzacyjnej)
- Warsaw Bus Expo — międzynarodowe targi transportu publicznego — 9-11 kwietnia
- Warsaw Motor Show — drugi pod względem wielkości event motoryzacyjny w Polsce — 14-16 czerwca
- TRANSEXPO — odbywające się co roku w Kielcach targi transportu zbiorowego — 16-18 października
- Automotive Parts Expo — najważniejsze targi producentów części motoryzacyjnych — 8-11 listopada
Targi motoryzacyjne — Poznań i Warszawa na czele stawki.
Najważniejszymi punktami w naszym kalendarzu są jednak bezapelacyjnie Poznań Motor Show oraz Warsaw Motor Show. Dwa wydarzenia, które od lat przyciągają uwagę wystawców zarówno polskich, jak
i zagranicznych — w przyszłym roku z pewnością się to nie zmieni.
Poznań Motor Show
Targi cieszące się uznaniem wystawców oraz uwagą branżowych mediów z całej Europy. Każdego roku odwiedza je przynajmniej kilkadziesiąt tysięcy gości — w 2023 roku liczba ta wyniosła niemal 100 tysięcy. Ze względu na obecność wielu liczących się na rynku marek — ale także branżowych inwestorów oraz przedstawicieli administracji publicznej, Poznań Motor Show uważany jest za najważniejsze targi motoryzacyjne w Europie Środkowo-Wschodniej.
Historia poznańskich wystaw sięga już lat 50. ubiegłego wieku — gdy stanowiły one część Międzynarodowych Targów Poznańskich i były jedynym w Polsce „oknem na świat motoryzacji”. To tam miłośnicy czterech kółek mieli okazję podziwiać najnowsze modele Mercedesa czy Fiata — ale także pierwsze prototypy Syreny, Warszawy, Nysy czy Ursusa.
W 1992 roku poznańskie targi motoryzacyjne stały się niezależnym wydarzeniem — wciąż jednak organizowanym przez Grupę MTP. Dziś, pod nazwą Poznań Motor Show, są obowiązkowym punktem kalendarza czołowych marek z branży motoryzacyjnej… jak również graczy dopiero wchodzących na rynek.
W programie znajdziemy zarówno wystawy producentów detalicznych, jak i marek klasy luxury; towarzyszą im również firmy zajmujące się szeroko rozumianą technologią motoryzacyjną, pod szyldem Targów Techniki Motoryzacyjnej, producenci motocykli, pojazdów ciężarowych i autobusów, przedstawiciele branży energetycznej i paliwowej oraz prywatni kolekcjonerzy.
Poznań Motor Show to wydarzenie gromadzące w jednym czasie przedstawicieli biznesu, administracji publicznej, nauki oraz mediów — co czyni je doskonałą okazją do branżowego networkingu, ale także na zdobycie rozgłosu w publikacjach branżowych (i nie tylko) z całej Europy oraz dotarcie do szerokiego grona miłośników motoryzacji. Jeżeli chcą Państwo zaznaczyć lub wzmocnić swoją obecność na rynku automotive — Państwa wystawy nie może zabraknąć na poznańskich targach.
Warsaw Motor Show
Drugie co do wielkości targi motoryzacyjne w Polsce — budujące swoją markę dopiero od kilku edycji, ale już przyciągające uwagę czołowych firm i ekspertów ze swojego sektora.
Każdego roku targi Warsaw Motor Show goszczą dziesiątki importerów i dealerów samochodowych, dystrybutorów flotowych oraz firm zajmujących się techniką motoryzacyjną; spotkamy tam także przedstawicieli świata motorsportu i branżowych influencerów. Organizatorzy targów starają się dotrzeć ze swoim eventem nie tylko do profesjonalistów, ale również i pasjonatów — stąd też liczne wydarzenia towarzyszące, poświęcone między innymi pojazdom zabytkowym, autom tuningowanym oraz formom rozrywki cyfrowej.
Największe targi motoryzacyjne w Warszawie pozwalają zatem dotrzeć do nieco innych grup odbiorców niż Poznań Motor Show — to wydarzenie stworzone przede wszystkim dla pasjonatów motoryzacji oraz branżowych profesjonalistów, którzy stoją na pierwszej linii kontaktu z klientem końcowym. Jednocześnie, pozostaje ono świetną okazją do zawarcia nowych relacji biznesowych i przedstawienia Państwa firmy nowym odbiorcom.
Jak zaprezentować się na targach? Poznaj nasze dotychczasowe realizacje
Jako Meliński Minuth już od lat współpracujemy z klientami z branży automotive, pomagając im wykreować skuteczny, przyciągający uwagę wizerunek targowy. Nasze stoiska targowe gościły między innymi na Poznań Motor Show — poniżej opowiemy Państwu o dwóch wyjątkowych projektach.
W 2018 roku mieliśmy okazję zaprojektować stoisko na poznańskich targach dla marki Hyundai. Naszym głównym celem była prezentacja premierowych modeli marki — między innymi wchodzącego na rynek modelu Santa Fe czwartej generacji — oraz flagowych modeli osobowych.
Stoisko zaprojektowaliśmy w zgodzie z wizerunkiem marki — stawiając na funkcjonalność i podkreślając to, co najważniejsze — czyli same pojazdy. Aby wyróżnić stoisko w przestrzeni targowej, wykorzystaliśmy wielkoformatowe grafiki oraz podwieszaną trawersę; wystawę wyodrębniliśmy aksamitną wykładziną, rezygnując ze ścian i tworząc tym samym przestrzeń w pełni otwartą dla wszystkich zainteresowanych.
Kluczową rolę w naszym projekcie odegrał system oświetlenia. Złożyły się na niego podwieszane lampy punktowe, skupiające światło (i uwagę odbiorcy) na pojazdach klienta oraz ledowe podświetlenia w kolorach bieli i granatu — ponownie, spójnych z wizerunkiem marki.
Kolejną okazją do zaprezentowania się na Poznań Motor Show była premiera nowych modeli marki Mercedes-Benz, przygotowana we współpracy z dealerem Duda-Cars.
Marka Mercedesa jest w świecie motoryzacji synonimem elegancji i jakości. Głównym celem, jaki przyświecał naszemu projektowi było więc wyrażenie tych dwóch cech pod postacią stoiska targowego. Wystawę marki oparliśmy na solidnych, czarnych konstrukcjach — swoim kształtem nawiązującym jednocześnie do logotypu Mercedesa oraz charakterystycznego, aerodynamicznego rysu nadwozia najbardziej znanych modeli marki. Podłoże zdecydowaliśmy się pokryć elegancką, czarną wykładziną — doskonale współgrającą z metalicznym wykończeniem samych pojazdów. Całą konstrukcję wyodrębniliśmy z ogólnej przestrzeni targowej przy pomocy szklanych barierek — skutecznie ograniczając przestrzeń, jednocześnie pozostawiając ją otwartą dla zgromadzonych na targach gości.
W przypadku każdego projektu targowego kluczem do sukcesu jest zachowanie DNA marki — i wyrażenie go w sposób, który pozwoli jej potencjalnym klientom „dotknąć” go w ciągu zaledwie kilku minut. Pozostałe realizacje Meliński Minuth, którymi osiągnęliśmy ten cel, znajdą Państwo w naszym portfolio — na https://melinski-minuth.com.pl/portfolio/.
Chcesz wziąć udział w targach motoryzacyjnych?
Skontaktuj się z nami już dziś!
Wszystkie zamieszczone w artykule zdjęcia pochodzą z portfolio Meliński Minuth.