Idealne stoisko – czyli jakie?
Przystępując do projektowania, powinieneś zadać sobie pytanie, co konkretnie zamierzasz osiągnąć za pomocą swojego stanowiska targowego. Pamiętaj, że biorąc udział w wydarzeniu branżowym, znajdziesz się w bezpośrednim sąsiedztwie swojej konkurencji. Inne firmy również będą dążyć do zaprezentowania się z jak najlepszej strony. Musisz zatem sprawić, żeby potencjalni klienci trafili akurat do Ciebie. Jak tego dokonać? Oto nasze propozycje.
Po pierwsze – zapadnij w pamięć
Twoje stoisko targowe nie może być po prostu „ładne”. Musi się wyróżniać i być unikalne. Nie kopiuj konkurencji i nie polegaj na podpatrzonych u niej rozwiązaniach. Pamiętaj, że klienci często reagują na zasadzie sroki – ich uwagę przyciąga to, co jest nietypowe. Dlatego podczas targów wcale nie chodzi o to, by mieć większy banner albo bardziej okazałą miskę cukierków. Rzecz w tym, by być unikalnym. Wyjątkowym. Takim, jaki chce być Twój klient.
Po drugie – wykorzystaj wszystkie zmysły
Planując budowę stoiska na targi, pamiętaj, że do dyspozycji mamy nie tylko wzrok. Oczywiście, możesz przyciągnąć uwagę klientów za pomocą ciekawych zestawień kolorystycznych lub unikalnego oświetlenia, jednak warto mieć na uwadze również pozostałe zmysły. Jak to zrobić?
Przede wszystkim zaangażuj słuch. Za pomocą subtelnej muzyki lub dźwięków natury możesz łatwo sprawić, że osoby odwiedzające targi zatrzymają się przy Twoim stoisku na dłużej. Dzięki temu zyskasz szansę spokojnego zaprezentowania im oferty swojej firmy.
Wykorzystaj również węch. Pamiętaj, że ten zmysł działa najmocniej na podświadomość, wprowadzając uczestników targów w odpowiedni nastrój lub przywołując wspomnienia. Jeśli nie jesteś pewien, jakiego zapachu użyć, ustaw na swoim stoisku ekspres i użyj świeżo palonej kawy. Jej aromat niemal wszystkim kojarzy się pozytywnie – nawet tym, którzy jej nie pijają.
Po trzecie – wykorzystaj fakt, że jest XXI wiek
Pamiętaj, że stoisko ma być wizytówką Twojej firmy. Jeśli chcesz się zaprezentować, jako sprawny przedsiębiorca, skorzystaj z możliwości, jakie stwarza elektronika. Na nowoczesnym stanowisku targowym nie powinno zabraknąć takich elementów, jak:
- projekcje na ekranach diodowych,
- VR (wirtualna rzeczywistość),
- kiosk multimedialny.
Wszystko to przyciągnie zwiedzających i łatwo ich zaangażuje. Klienci doceniają unikalne stoiska targowe, zostając przy nich na tyle długo, że z łatwością można zaprezentować im swoją ofertę.
Unikatowe stoiska targowe a profil Twojej firmy
Jak widzisz, sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów podczas targów jest całkiem sporo. Nie zapominaj jednak, że charakter stanowiska powinien korespondować z profilem Twojej działalności. Tylko wtedy spełni należycie swoje zadanie i zaprezentuje Cię w odpowiedni sposób.
Weź również pod uwagę, że unikatowe stoiska targowe są nie tylko odmienne, ale również dobrze zaplanowane. Wszystkie elementy, jakie wchodzą w ich skład, powinny ze sobą współgrać – w przeciwnym wypadku stwarzają wrażenie chaosu.
Tworząc unikalne stoisko, postaraj się zadbać o to, by klienci czuli się w nim dobrze i swobodnie. Stwórz niepowtarzalną, kreatywną, otwartą na gości przestrzeń, która przyciągnie uwagę i zachęci do zapoznania się bliżej z ofertą Twojej firmy.
Zdaj się na pomoc profesjonalistów!
Zaprojektowanie takiego stanowiska wymaga pewnego wysiłku. Pamiętaj jednak, że jest to inwestycja, która wielokrotnie zaprocentuje w przyszłości. Nie przejmuj się, że nie masz pod tym względem doświadczenia. Po prostu skorzystaj z pomocy osób, dla których tworzenie spersonalizowanych, unikalnych stoisk targowych, to chleb powszedni. Nasi specjaliści pomogą Ci osiągnąć sukces. Nie wierzysz? Zadzwoń lub napisz!