Prezentowanie swojej marki na targach to jeden z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych. Pozwala to na zaprezentowanie swojego potencjału, co przekłada się na znalezienie nowego grona klientów. Po zakończeniu targów ważne jest, aby zareklamować swoje stoisko w mediach społecznościowych i pochwalić się produktem końcowym w postaci wyjątkowego stoiska.
W tym wpisie demaskujemy przyczyny sukcesu marki Sharp na targach IFA w Berlinie 2017. Stoisko zostało wyróżnione w konkursie “Ekspozycja Roku” w ramach kategorii powyżej 50 m2.
O wystawcy
UMC Polska założone zostało w 2006 roku jako Sharp Manufacturing Poland. Od samego początku znakiem firmowym UMC jest najnowocześniejsza produkcja, a fabryka spełnia najwyższe światowe standardy. Zakład UMC Polska, który położony jest na obrzeżach Torunia jest częścią firmy zajmującej się montażem, sprzedażą i obsługą posprzedażową telewizorów w Europie. Zatrudnia ponad 1000 profesjonalistów nie tylko w Polsce, ale i na Słowacji, w Chinach oraz w Europie Zachodniej.
Sharp od ponad stu lat opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania, które przynoszą korzyści społeczeństwu i firmom. Motto marki, od początku jej działalności pozostaje niezmienne: dążymy do doskonałości.
Historia marki zaczęła się od wynalezienia automatycznego ołówka „Ever-Sharp”(zawsze ostry), od którego wywodzi się nazwa firmy. Od tamtego momentu regularnie tworzą innowacyjne produkty. Sharp wprowadził na rynek między innymi pierwsze japońskie telewizory i odbiorniki radiowe, a także pierwsze na świecie kalkulatory LCD. A był to dopiero początek.
Po upływie stulecia Sharp nadal może poszczycić się pozycją lidera w swojej branży, wciąż opracowuje innowacje nagradzane w prestiżowych konkursach. Marka Sharp cieszy się też nieustającą popularnością i zaufaniem Konsumentów na całym świecie.
O targach
Targi Elektroniki użytkowej IFA to jedna z największych i najważniejszych imprez z pogranicza biznesu, nauki, handlu i produkcji. Po raz pierwszy impreza ta odbyła się w 1924 roku pod nazwą Berlin Radio Show. Corocznie targi IFA odwiedzają tłumy miłośników sprzętu multimedialnego spragnionych nowości przedstawianych przez wiodących producentów elektroniki konsumenckiej. To właśnie w Berlinie podziwiać można premierowe produkty, najnowocześniejsze technologie, innowacje i trendy. Targom towarzyszy bogaty program imprez dodatkowych, dających jednocześnie szeroki i pogłębiony ogląd obecnych trendów i przewidywanych przyszłych kierunków rozwoju elektroniki użytkowej.
Projekt
Biorąc pod uwagę ilość elementów i stopień skomplikowania stoiska należy podkreślić ilość pracy włożonej w powstanie projektu. Proces projektowy trwał pół roku, podzielony był na etapy i wspólnie z Klientem systematycznie udoskonalany. Projekt podlegał wielu modyfikacjom, tak, by ostateczna wersja w pełni satysfakcjonowała Klienta. Finalnie wspólnie z Klientem wypracowany został projekt, który jednocześnie był piękny, zwracał uwagę zwiedzających, ale także był funkcjonalny i wygodny.
Stoisko pełniło rolę parku nowych technologii, które zwiedzający może eksplorować godzinami. Pełne zakamarków i naszpikowane najnowszą technologią – zarówno w dziedzinie multimediów, jak i zabudowy targowej.
Ze względu na dużą powierzchnię stoiska, park technologiczny i tematyczne grupy produktowe, zostały oznaczone i ustawione tak by, zapewnić odpowiedni kierunek zwiedzania.
Oświetlone linie na ścianach, stworzyły swoistą sieć powiązań i integrowały poszczególne części stoiska.
Linearne ozdoby były motywem powtarzającym się na stoisku. Widoczne na ścianach, suficie i podłodze nadawały spójny charakter całości przestrzeni.
Podział stoiska
Strefa zamknięta B2B. W skład strefy wchodzą:
- Lada recepcyjna – znajdowała się przy wejściu do strefy zamkniętej. Była miejscem, w którym uzyskać można było najważniejsze informacje, a także zaanonsować się na umówione spotkanie.
- VIP room – w specjalnie zaaranżowanych pokojach spotkań i rozmów Klientom zapewniona została prywatność niezbędna do prowadzenia rozmów handlowych. Każdy z pokoi zaaranżowany został w unikatowym i spersonalizowanym stylu. Dziewięć powstałych na stoisku pomieszczeń do rozmów jest odzwierciedleniem rozmachu i globalnej działalności marki, a także europejskich i światowych stolic: Londynu, Berlina, Paryża, Barcelony, Monachium, Tokio, Bratysławy, Warszawy i Amsterdamu. Spersonalizowanie pokoi, czyni każdy z nich niepowtarzalnym i zaskakującym dla Klienta. Sprawia też, że stoisko jest wielowymiarowe.
Strefa relaksu – w strefie zamkniętej znajdowało się miejsce, które pozwalało na chwilę oderwać się od zgiełku i hałasu targowego. Na wygodnych kanapach można było poczekać na umówione spotkanie i złapać oddech delektując się kawą.
Showroom – zamknięte pomieszczenie, w którym zaproszeni Goście mogli zapoznać się z ofertą produktową marki Sharp. Dzięki przytłumionemu światłu otrzymaliśmy atmosferę sprzyjającą rozluźnieniu i wyciszeniu. Oświetlenie skierowane bezpośrednio na produkty uwypuklało natomiast ich zalety.
Strefa gastronomiczna – firma UMC chcąc zapewnić swoim Klientom pełen komfort zadbała także o ich żołądki. W dwóch kuchniach przygotowywane były dania i przekąski serwowane w strefie restauracyjnej. Dla Klientów przygotowano również strefę barową.
Strefa otwarta ogólnodostępna. W skład strefy wchodzą:
- Strefa ekspozycyjna – stanowiła centrum stoiska. Została ona podzielona na tematyczne działy: TV LINEUP, Kuchnie, Audio, Smartphon, Concepty, Roboty. Dzięki wiszącym lightboxom w kształcie kwadratów, strefy te były bardzo łatwo widoczne dla Zwiedzających. W centrum strefy ekspozycyjnej znajdowały się nowości, które skupiały wzrok fanów nowych technologii. Ścieżki technologiczne umieszczone na podłodze oraz suficie stoiska wyznaczały natomiast dalszy kierunek zwiedzania i prowadziły Klientów do kolejnych grup produktowych.
Audioroom – miejsce w którym najlepiej czuli się melomani. Zamknięta przestrzeń, w której słuchacz mógł skupić się na czystych dźwiękach uzyskanych dzięki najwyższej jakości sprzętowi. Słuchawki dla zwiedzających umieszczone zostały na drewnianych ekspozytorach w kształcie głów.
Scena dla robotów – prezentowano na niej niezwykłe pokazy ich synchronicznego tańca. Warto również zwrócić uwagę na ekspozytory, które prezentowały ten produkt Klienta w powiększeniu. Jednocześnie dzięki użyciu różnokolorowych świateł LED roboty były wyraźnie zaznaczone i widoczne z daleka.
Scena centralna – miejsce, w którym odbywały się eventy dla Zwiedzających. W pierwszy dzień targów przedstawicielom mediów właśnie tu zaprezentowano nowości technologiczne.
Elementy stoiska
- „Pająk” umieszczony pod sufitem hali to forma przestrzenna ścieżek technologicznych, które prowadziły do kolejnych stref produktowych. Kierunek zwiedzania wytyczało programowane oświetlenie LED Blade. Wielobarwne światło migało i płynęło od środka stoiska do kolejnych stref ekspozycyjnych. Podwieszana forma przestrzenna była elementem przyciągającym wzrok Klienta, nawet z dalszych zakątków hali.
Stoisko firmy UMC wykonane zostało z najwyższej jakości materiałów. Połączone zostały nie tylko tak, by odzwierciedlać najnowsze trendy, ale też tworzyć spójną całość. Płyty imitujące beton doskonale komponowały się z nowoczesnym wnętrzem stoiska. Tworzyły również idealne tło dla produktów Klienta.
Ważnym elementem ozdobnym stoiska były rośliny. Ocieplały one pomieszczenia kreowały sprzyjający rozmowom biznesowym klimat. Najbardziej charakterystyczna i przyciągająca wzrok była ściana z mchu.
Niewątpliwym sukcesem marki Sharp podczas targów IFA były liczne informacje prasowe przekazywane przez dziennikarzy na całym świecie. Internet został dosłownie zalany newsami ze stoiska, a zwłaszcza o premierowych produktach koncernu.
Cieszymy się, że nasza praca pomogła globalnej marce na odniesienie sukcesu targowego.
Jeżeli poszukujesz inspirujących projektów na swoje stoisko targowe zachęcamy do kontaktu.
Nasz zespół z przyjemnością omówi twoje oczekiwania doradzi, które rozwiązanie będzie najbardziej skuteczne.