Skuteczne stoiska targowe – od czego zacząć?
Podstawową kwestią, jaką powinieneś rozważyć przed rozpoczęciem budowy, jest dobór odpowiedniego rodzaju stanowiska wystawienniczego. Pamiętaj, że do wyboru masz trzy opcje:
- stoiska rzędowe – są one zamknięte z trzech stron, co znacznie utrudnia stworzenie efektownej aranżacji, która mogłaby zaciekawić potencjalnych klientów i zachęcić ich do zapoznania się z ofertą firmy. Dużą zaletą tego rodzaju stanowisk jest stosunkowo niska cena. Stoiska rzędowe – są one zamknięte z trzech stron, co znacznie utrudnia stworzenie efektownej aranżacji, która mogłaby zaciekawić potencjalnych klientów i zachęcić ich do zapoznania się z ofertą firmy. Dużą zaletą tego rodzaju stanowisk jest stosunkowo niska cena.
- stoiska narożne – stanowią lepsze rozwiązanie, bo zabudowa ograniczona jest tylko z dwóch stron, co umożliwia kreatywne wykorzystanie przestrzeni.
- stoiska czołowe oraz wyspy handlowe – to najskuteczniejsze formy pozyskania klienta. Brak fizycznych przegród sprawia, że bardzo łatwo jest wejść z nim w interakcję i nawiązać przyjacielską relację sprzyjającą przeprowadzaniu transakcji.
Oczywiście, w każdym z wymienionych typów stoisk targowych masz też do czynienia z kwestią metrażu. Pamiętaj, że im mniej powierzchni jest do wykorzystania, tym trudniej stworzyć ciekawą, przyciągającą wzrok zabudowę. W takiej sytuacji pozostaje Ci posiłkowanie się „efektami specjalnymi”, takimi jak:
- oryginalna, rzucająca się w oczy kolorystyka,
- ciekawe rekwizyty lub słodycze,
- dodatkowe atrakcje dla odwiedzających.
Zabudowa targowa – jak ją rozplanować?
Niezależnie od typu stoiska wystawienniczego, na jakie się zdecydujesz, powinieneś pamiętać o tym, że stanowi ono wizytówkę Twojej firmy. Dla niektórych osób będzie to pierwsze w życiu zetknięcie się z Twoją marką. Warto więc zadbać o odpowiednie wrażenie. Planując budowę swojego stanowiska, miej na uwadze następujące zasady:
- stwórz spójną i przemyślaną koncepcję – jeśli parametry stoiska na to pozwalają, wydziel w nim strefy o różnym przeznaczeniu: informacyjną, biznesową, wypoczynkową. Jeżeli postawiłeś na zwartą, kompaktową zabudowę, postaraj się o jednolitą kolorystykę, przejrzyste informacje umieszczone w eksponowanym miejscu oraz odpowiedni styl wszystkich elementów zabudowy – od ścian, poprzez gadżety, aż po ubrania pracujących na stoisku osób.
- śledź najnowsze trendy – pokazując, że wiesz, co aktualnie jest na topie, budujesz zaufanie do swojej firmy jako do wiarygodnego partnera, który nie boi się ciekawych rozwiązań i nowoczesnych idei.
- zadbaj o „przyziemne” elementy, takie jak jakość materiałów czy komfort pracowników – pamiętaj, że to od nich zależy sukces Twojej firmy. Dobre stoiska wystawiennicze powinny mieć własną instalację elektryczną, a ich zabudowa spełniać przepisy BHP.
- nie rezygnuj z klasyki – klienci są przyzwyczajeni do pewnych sposobów komunikacji – oczekują od Ciebie innowacji, ale lubią też odrobinę rutyny. Zatroszcz się o to, by na Twoim stoisku nie zabrakło takich narzędzi marketingowych jak ulotki, roll-upy czy plakaty.
- wyróżnij się – weź pod uwagę, że podczas targów znajdziesz się w otoczeniu wielu konkurencyjnych firm. Musisz więc umieścić w swojej zabudowie takie elementy, których inni nie posiadają – może to być ciekawy neon, infokiosk, ekran dotykowy itp. Powinny to być rzeczy wysokiej jakości, działające niezawodnie podczas całych targów, które sprawią, że klient zatrzyma się właśnie przy stoisku Twojej firmy i zapozna się z jej ofertą.
Zadbaj o szczegóły
Udział w wydarzeniach branżowych jest skutecznym sposobem znalezienia nowych klientów. Budowa stoisk targowych, które wywrą na nich odpowiednie wrażenie, może początkowo wydawać się pewnym wyzwaniem. Zwłaszcza jeśli nie masz w tej dziedzinie dużego doświadczenia. Jednak dzięki naszym poradom łatwo poradzisz sobie z tym zadaniem. Przemyślane decyzje oraz dobrze zainwestowane środki złożą się na sukces finansowy Twojej firmy. Jeżeli potrzebujesz pomocy w aranżacji stanowiska na targi, zgłoś się do nas!