Projekt stoiska – krok po kroku

Zastanawiasz się, w jaki sposób stworzyć dobre stoisko targowe? Chcesz dowiedzieć się, co zrobić, by było ono wizytówką Twojej firmy i skutecznie przyciągnęło do niej klientów? Nie jesteś pewien, od czego powinieneś zacząć budowę i na jakie elementy warto zwrócić uwagę? W takim razie zapraszamy do lektury. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszym inspiracjom łatwo wykreujesz stoisko na najwyższym poziomie – takie, które będzie dla Ciebie reklamą, ale też powodem do dumy.

O czym warto pamiętać podczas projektowania stoisk?

Prezentowanie firmy na targach branżowych jest jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskania nowych klientów. Weź pod uwagę fakt, że osoby, które zdecydowały się przyjść na to wydarzenie, nie są przypadkowe – coś je do tego skłoniło. Prawdopodobnie szukają towarów lub usług, które oferujesz, co oznacza, że są potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą. Niestety, nie jesteś tam jedyny – konkurencja również pragnie zdobyć ich uwagę. Dlatego właśnie musisz zadbać o to, by stoisko wystawiennicze, jakie zaprezentujesz klientom, wyróżniło Cię na tle innych firm i sprawiło, że będziesz postrzegany jako solidny, wiarygodny partner. Jak tego dokonać?

Aby osiągnąć sukces w tej dziedzinie, potrzebujesz kilku elementów. Należą do nich:

  • dobry projekt stoiska targowego – taki, który jest „szyty na miarę” i dopasowany do profilu Twojej działalności,
  • odpowiedniej jakości materiały, dzięki którym dowiedziesz, iż dbasz o wysoki poziom oferowanych usług lub towarów,
  • rzetelny wykonawca, który może pochwalić się wieloma podobnymi realizacjami i pomoże Ci w dopełnieniu całokształtu zadań związanych z budową stanowiska wystawienniczego.

Poniżej znajdziesz szczegółowy opis każdego z tych elementów.

Krok 1: projekt stoiska, czyli czego właściwie potrzebujesz?

Zanim przystąpisz do działania, powinieneś zastanowić się, jakiego rodzaju stanowisko będzie dla Ciebie najodpowiedniejsze. Weź pod uwagę, że właściwa organizacja przestrzeni wystawienniczej może przesądzić o Twoim sukcesie lub jego braku. Podczas targów panuje zwykle spore zamieszanie i tłok, co nie ułatwia zadania. Potencjalni klienci muszą już na pierwszy rzut oka dojść do wniosku, że mają do czynienia z firmą, którą warto poznać bliżej. Tworząc projekt, powinieneś więc rozważyć następujące elementy:

1. Rodzaj zabudowy

Do wyboru masz trzy opcje. Są to: stoiska rzędowe, narożne (ograniczone dwiema ścianami) oraz czołowe (mające jedną ścianę lub przybierające postać osobnej wyspy). Każda z tych możliwości ma swoje zalety, dlatego warto dobrze przemyśleć wybór. Najtańsze, ale też najmniej skuteczne jest pierwsze z tych rozwiązań, czyli stoisko rzędowe. Z kolei zainwestowanie w efektowną, otwartą z kilku stron zabudowę wiąże się z wyższymi nakładami finansowymi, lecz także zapewnia największe możliwości dotarcia do klientów. Podejmując decyzję, zastanów się, która opcja będzie najlepsza w przypadku Twojej firmy.

2. Zagospodarowanie przestrzeni

Dobry projekt stoiska targowego powinien umożliwić Ci błyskawiczną prezentację oferty. Pamiętaj, że klienci mogą być zmęczeni natłokiem informacji – masz zatem tylko kilka sekund, by do nich dotrzeć. Aby wykorzystać ten czas jak najlepiej, warto wyznaczyć w obrębie swojego stoiska obszary o różnym przeznaczeniu. Jeśli tylko jego wymiary na to pozwalają, zadbaj o to, by znalazła się w nim strefa biznesowa, handlowa oraz wypoczynkowa. Dzięki temu zarówno osoby, które zatrudniasz, jak i potencjalni klienci będą czuć się komfortowo, co znacznie ułatwi im nawiązanie kontaktu, a w konsekwencji przełoży się na Twoje przychody.

3. Spójny przekaz

Nawet najdroższe stoisko targowe nie spełni swojego zadania, jeśli będzie panował w nim chaos. Pamiętaj, że jego prezencja będzie dla wielu klientów pierwszym zetknięciem z Twoją firmą. Podczas budowy stanowiska dołóż więc wszelkich starań, by zaprezentować swoją ofertę w sposób przystępny i przejrzysty. Wykorzystaj w tym celu sprawdzone metody: wielkoformatowe grafiki, ciekawe foldery, ulotki, plakaty itp. Zadbaj o to, by nie było w nich literówek oraz by wszelkie informacje były aktualne i spójne.

Postaraj się też o przemyślaną kolorystykę. Wszystkie elementy, począwszy od wizytówek, a skończywszy na ubraniach pracowników i ścianach stoiska powinny ze sobą współgrać. Nie oznacza to, że muszą mieć tę samą barwę. Warto jednak zadbać o to, by dominowały w nich kolory Twojej firmy. Podpatrz, jak to robią najwięksi „gracze” – światowy producent czekolady postawił na fiolet, a sieć fast foodów na czerwień i żółć. Wiesz, o kogo chodzi, prawda? Otóż to.

Krok 2: wybierz odpowiednie materiały

Kiedy masz już ogólny zarys projektu stoiska targowego, czas przejść do szczegółów. Pamiętaj, że tworzysz wizytówkę swojej firmy – wszystkie elementy wizualne, a więc również rodzaj zastosowanych materiałów dostarczają klientom informacji na Twój temat. Zadbaj o to, żeby był to jasny, pozytywny przekaz. W szczególności zwróć uwagę na dwa kluczowe elementy:

1. Dominujący rodzaj tworzywa

Szybkie wykonanie zabudowy z systemu z pewnością jest tańszą opcją niż efektowna realizacja z drewna, betonu, szkła czy żywych roślin. Weź jednak pod uwagę, że cena to niejedyny czynnik, jakim powinieneś się kierować. Równie istotne jest dopasowanie materiałów do profilu Twojej działalności. Zadbaj o to, by klienci od początku wiedzieli, z kim mają do czynienia. Przykładowo, jeśli Twoja firma związana jest z ekologią i zdrowym żywieniem, doskonałym wyborem będzie zieleń, naturalne kolory, materiały z recyklingu i surowe drewno. Jeżeli natomiast chcesz przedstawić się, jako nowoczesny, dynamiczny biznesmen, lepszym wariantem będzie metal, szkło lub beton architektoniczny.

2. Odpowiednia jakość 

Pamiętaj, że stoiska targowe innych firm znajdą się w tym samym obiekcie, co Twoje. Jeśli postarasz się o dobry gatunek materiałów, łatwo wyróżnisz się na tle nijakiej konkurencji. Dzięki temu będziesz postrzegany jako solidny kontrahent, dbający o szczegóły i szanujący swoich klientów.

Krok 3: Zadbaj o wykonanie na najwyższym poziomie

Innymi słowy, znajdź dobrą, doświadczoną firmę, która zrealizuje Twój projekt. Jak tego dokonać? Najprostszym sposobem pozyskania rzetelnego wykonawcy jest tak zwana poczta pantoflowa, czyli poproszenie o radę znajomych. Jeśli dany kontrahent okazał się skuteczny, zadowoleni klienci będą do niego wracać i chętnie polecą go innym.

Jeśli nie znasz nikogo, kto mógłby posłużyć Ci radą, postaraj się sam sprawdzić daną firmę. W jaki sposób? Przede wszystkim zweryfikuj doświadczenie wybranego przedsiębiorstwa. Jeżeli może ono pochwalić się wieloma udanymi realizacjami, budowa Twojego stanowiska nie będzie zbyt trudnym wyzwaniem. Koniecznie przejrzyj portfolio, żeby się przekonać, czy styl i jakość wykonania dotychczasowych projektów będą Ci odpowiadać. Zwróć też uwagę na opinie w sieci – dobra firma z pewnością może pochwalić się wieloma pozytywnymi komentarzami.

Jeśli nie masz jeszcze sprecyzowanej wizji zabudowy targowej, zadbaj o to, by wykonawca stworzył ją dla Ciebie od początku do końca, uwzględniając Twoje preferencje, możliwości finansowe oraz profil działalności. Innymi słowy, wybierz do tego zadania firmę podchodzącą do zadania w sposób kompleksowy – taką, która zasugeruje dobór materiałów, zaproponuje projekt, a następnie podejmie się jego realizacji. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twoje stoisko będzie prezentować się spójnie i elegancko, a co za tym idzie – że skutecznie przyciągnie potencjalnych klientów.

Stoisko szyte na miarę – nic prostszego!

Stworzenie efektownej, funkcjonalnej i zapadającej w pamięć zabudowy targowej wcale nie jest takie trudne. Jesteśmy przekonani, że dzięki powyższym poradom łatwo poradzisz sobie z tym zadaniem. Jeżeli jednak masz dalsze pytania albo szukasz firmy, która pomoże Ci stworzyć dobre stoisko wystawiennicze, skontaktuj się z nami. Opierając się na szerokiej wiedzy i doświadczeniu, realizujemy budowę od początku do końca, z uwzględnieniem Twoich potrzeb i możliwości. Korzystając z naszej oferty, masz pewność, że podczas targów zaprezentujesz się w odpowiedni sposób, zyskując nowych klientów i wzmacniając pozycję swojej marki na rynku.

Zobacz nasze realizacje!

Skontaktuj się z nami:

Tel. +48 61 845 63 07
Tel. +48 61 845 63 19
[email protected]

Poprzedni wpis Następny wpis

WIEMY, CO JEST I BĘDZIE KLUCZOWE W TWORZENIU SKUTECZNEGO WIZERUNKU TARGOWEGO.

STWÓRZMY KOLEJNY PROJEKT WSPÓLNIE.