Jak poprawnie przygotować brief targowy?

Jak poprawnie przygotować brief targowy?

min

Brief to dokument, który pozwala tworzyć koncepcje najlepiej dopasowane do charakteru konkretnej marki, oferowanych przez nią produktów lub usług oraz założeń i celów prowadzonej kampanii. Należy go wypełnić zawsze przed podjęciem współpracy z agencją zajmującą się działaniami reklamowymi. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, jak poprawnie przygotować brief targowy, aby odnieść sukces.


Czym jest brief targowy i kiedy koniecznie powinieneś go przygotować?

Chcesz, aby stanowiska targowe idealnie wpisywały się w identyfikację wizualną Twojej firmy, były spójne z jej misją i pozytywnie wyróżniały się na tle konkurencji? Zanim zlecisz ich projektowanie i montaż, musisz dostarczyć wykonawcy szczegółowych informacji w postaci briefu. Dzięki nim osoby odpowiedzialne za stworzenie zamówionego stoiska dobrze poznają Twoją markę oraz cele, które chcesz osiągnąć poprzez udział w imprezie.

Zadbaj o jasno sformułowane oczekiwania, ponieważ to właśnie ten dokument stanowi podstawę komunikacji na linii zlecający-wykonawca. Brief z jednej strony stanie się drogowskazem podczas tworzenia projektu Twojego stoiska na targi. Z drugiej, będzie rodzajem ubezpieczenia. W razie nieprzewidzianych sytuacji będziesz mógł wskazać, które z Twoich wytycznych nie zostały spełnione.

Co powinien zawierać brief na stoiska targowe?

Zakrojone na szeroką skalę targi stanowią doskonałą okazję do promocji swojej działalności oraz wprowadzanych właśnie na rynek nowości w ofercie. Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, nawiązać cenne znajomości biznesowe (które mają szansę w przyszłości przerodzić się w owocną współpracę), pokazać, że firma jest ważnym graczem w swoim sektorze. Stoiska targowe muszą jednak zostać dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, ponieważ stanowią najważniejszą wizytówkę marki.

Dobrze przygotowany brief pozwoli Ci przekazać wszystkie potrzebne dane osobom odpowiedzialnym za projekt i wykonanie stanowiska. Powinien on zawierać:

  • dane identyfikacyjne Twojej firmy – nazwa, branża,
  • dane osoby kontaktowej – imię i nazwisko, telefon, adres e-mail,
  • wskazanie na osobę decyzyjną – odpowiedzialną za akceptację projektu,
  • dane dotyczące imprezy targowej tj. termin i lokalizację,
  • określenie, dlaczego Twoje przedsiębiorstwo bierze udział w targach – jakie cele chcesz osiągnąć podczas wydarzenia,
  • ogólną ideę, na której chcesz oprzeć koncepcję stoiska,
  • rodzaj zabudowy – stoisko parterowe lub piętrowe,
  • funkcje, które ma pełnić stoisko targowe – prestiżowa (podtrzymanie wizerunku marki na rynku), informacyjna (promocja usług lub produktów) czy promocyjna (pokazanie nowych produktów, linii technologicznych itp.). Tutaj możesz również bardziej szczegółowo opisać swoje założenia,
  • sposoby pokazania produktu – klasycznym rozwiązaniem są wystawy w gablotach, na półkach i podestach. Możesz również zamówić zdjęcia i wydruki, prezentacje lub projekcje multimedialne oraz duże ekrany (w tym dotykowe),
  • cechy stoiska – tradycyjne, eleganckie, nowoczesne, minimalistyczne, dynamiczne, artystyczne lub stylizowane (tutaj wskaż, o jaką stylizację Ci chodzi),
  • zaplecze – zaznacz czy chcesz, aby stoisko posiadało zaplecze (jedno lub więcej) oraz jego rodzaj (kuchenne, magazynowe, kuchenno-magazynowe, inne) i ewentualne wyposażenie dodatkowe (np. czajnik, ekspres do kawy, lodówkę, zlew, zmywarkę),
  • wyposażenie meblowe – zastanów się jakie meble chcesz posiadać na stoisku, czy ma się na nim znajdować lada informacyjna, barowa czy połączenie obu funkcji, wysokie czy niskie stoliki do rozmów z klientami,
  • salki do rozmów VIP – zaznacz czy potrzebujesz zamykaną przestrzeń na bardziej kameralne rozmowy biznesowe, jeżeli tak to ile i na ile osób, dobierz również odpowiednie wyposażenie, które będzie odpowiadało Twoim potrzebom, aby niczego nie zabrakło podczas najważniejszych spotkań z klientami,
  • inne uwagi – tutaj opisz wszystko to, czego nie zawierają wcześniejsze podpunkty, a co chcesz, aby projektanci przygotowujący stoisko na targi dla Twojej firmy wzięli pod uwagę.

Projektowanie i montaż stoiska na targi – sprawdź ofertę!

Wiesz już jak przygotować spójny brief pozwalający stworzyć stoisko na targi, które stanie się doskonałą reklamą Twojej firmy. Poszukujesz doświadczonego i rzetelnego wykonawcy? Jedną z naszych specjalności jest projektowanie i montaż stanowisk targowych. Zapewniamy kompleksową obsługę, najwyższą perfekcję wykonania oraz indywidualne podejście do wizji przedstawionej przez klienta. Zapraszamy do kontaktu – nasi pracownicy z pełnym zaangażowaniem zrealizują Twoją koncepcję!

Zobacz nasze realizacje!

Zaufaj nagradzanym profesjonalistom. Wyślij swój brief już dziś!

    Kompleksowe stoiska targowe – jakie to są? Jak wykorzystać space branding do stworzenia idealnego stoiska targowego?

    WIEMY, CO JEST KLUCZOWE W KREOWANIU WIZERUNKU TWOJEJ MARKI.

    STWÓRZMY KOLEJNY PROJEKT WSPÓLNIE!