Kompleksowe stoiska targowe
Udział w wydarzeniach branżowych to świetny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie. Aby jednak wywrzeć na nich dobre wrażenie, niezbędne jest odpowiednie stoisko targowe – takie, które sprawi, że odwiedzający przyjdą właśnie do Ciebie.
Jak je stworzyć? Kluczem do sukcesu jest tu słowo „kompleksowość”. Rzecz w tym, że podczas targów masz szansę spotkania wielu klientów, ale jednocześnie znajdziesz się w otoczeniu swojej konkurencji. Ona również będzie dążyć do tego, by zaprezentować się z jak najlepszej strony. Pamiętaj, że stoisko jest wizytówką Twojej firmy. Jeśli będzie wyglądało na bardziej spójne, przemyślane i efektowne, niż to, co prezentują inni, sukces masz właściwie pewny.
W jaki sposób tworzy się skuteczne stoiska na targi? Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi, bo wiele zależy tu od takich czynników, jak:
- wielkość Twojej firmy,
- profil jej działalności,
- budżet, jakim dysponujesz.
Mimo to istnieją pewne uniwersalne wytyczne, którymi warto się kierować podczas projektowania stanowiska. Poniżej znajdziesz nasze wskazówki.
Po pierwsze, spójność
Pamiętaj, że tworząc kompleksowe stoisko na targi, powinieneś jeszcze na etapie projektowania zastanowić się nad następującymi elementami:
- kolorystyka – wystrój Twojego stanowiska, ubrania pracowników, barwy folderów i ulotek reklamowych powinny ze sobą współgrać. Weź pod uwagę, że największe firmy zwykle wybierają sobie jeden lub dwa dominujące kolory i powtarzają je na różnych elementach. Główny dostawca energii w Polsce wybrał kolor różowy, szwedzki sklep meblowy – żółty i niebieski,
- stylistyka – pamiętaj, że powinna ona odpowiadać profilowi Twojej działalności. Jeśli chcesz się zaprezentować, jako miłośnik natury, zadbaj o to, by na stoisku targowym nie zabrakło żywych roślin, naturalnych tkanin i ekologicznych rozwiązań. Jeżeli pragniesz być postrzegany jako nowoczesna firma, która nie boi się wyzwań, postaw na industrialne, chłodne aranżacje,
- dobór materiałów – ten punkt pozostaje w pewnym związku z poprzednim. Kompleksowe stanowisko targowe to takie, w którym wszystkie komponenty stanowią wizytówkę właściciela – zarówno ulotki, jak i stroje pracowników, czy dominujące tworzywo, z jakiego zbudowane jest stoisko.
Po drugie, przemyślane rozwiązania
Tworząc stoisko na targi, możesz użyć wielu różnych sposobów przyciągnięcia uwagi klientów. Nie musisz stosować ich wszystkich na raz – warto natomiast zadbać o to, by metody, które zastosujesz, były różnego typu. Dzięki temu łatwo dotrzesz do każdego zwiedzającego, niezależnie od tego, jaki ma gust. Oto elementy, jakie masz do wyboru:
- tradycja, czyli wizytówki i foldery reklamowe,
- nowoczesność – VR, kioski multimedialne, wyświetlacze,
- przyjemność i zabawa – konkursy, kawa, poczęstunki, gadżety.
Po trzecie, popatrz oczami klienta
Nie zapominaj, że kompleksowe stoisko na targi to miejsce, do którego klient czuje się zaproszony. Wie, że jest mile widziany oraz ma pewność, że może skorzystać z umieszczonych tam atrakcji i udogodnień. Dostaje to, czego oczekuje, dlatego z przyjemnością zostaje na dłużej. Dlatego zadbaj o to, żeby wyraźnie wydzielić w nim strefy:
- relaksu i atrakcji,
- rozmów ogólnych,
- prywatnych konwersacji
Postaraj się, by perspektywiczny klient płynnie przechodził od punktu 1 poprzez 2 aż do 3.
Kompleksowe stoisko targowe – z nami to proste!
Zaprojektowanie przemyślanego, skutecznego stanowiska na targi może wydawać się skomplikowane. Pamiętaj jednak, że jest to wysiłek, który zaowocuje nowymi klientami i wzrostem obrotów. Co więcej, wcale nie musisz podejmować się tego wyzwania sam – możesz przecież skorzystać z naszych usług! Jako specjaliści od budowy kompleksowych stoisk targowych z chęcią pomożemy Ci stworzyć przemyślaną koncepcję, która będzie stanowić godną wizytówkę Twojej firmy. Sprawdź sam!