Stoiska półwyspowe oraz narożne

Stoiska półwyspowe oraz narożne

min

Chcesz zaprezentować swoją firmę większemu gronu odbiorców i pozyskać nowych kontrahentów? Koniecznie wybierz się na targi branżowe, które są doskonałą okazją do nawiązania relacji biznesowych. Pamiętaj jednak, że sukces na tego typu imprezach jest zależny od kilku czynników. Duże znaczenie ma między innymi wybór stoiska. Spośród wielu możliwości optymalne są stanowiska półwyspowe i narożne. W jaki sposób je zaaranżować i jak wykorzystać ich możliwości? Przeczytaj nasze podpowiedzi!

Przemyślany wybór

Dlaczego tak ważne jest, gdzie znajdzie się Twoje stoisko targowe i jaki będzie mieć kształt? Bo to od tego zależy liczba odwiedzin, która przekłada się na możliwości rozwoju firmy. Przede wszystkim istotne jest, by do stoiska było dobre dojście. Im bliżej głównego przejścia, tym większe szanse, że ktoś zwróci na nie uwagę i zechce się przy nim zatrzymać. Jeżeli będzie położone na uboczu, to wiele osób może je po prostu przegapić. Na początku wybierz więc dogodną lokalizację. Pamiętaj też, że bliskość głównej sceny może stanowić duże utrudnienie – hałas uniemożliwia prowadzenie swobodnej rozmowy. W miarę możliwości dowiedz się, z kim będziesz sąsiadować i jak rozlokowana jest konkurencja.

Następnie zdecyduj się na konkretny rodzaj stoiska. Tych do wyboru jest kilka:

  • zaliczane do najtańszych i dające najmniej możliwości aranżacyjnych stoiska szeregowe (inaczej zwane rzędowymi),
  • sprzyjające nawiązywaniu kontaktu z klientem stoiska narożne – otwarte z dwóch stron,
  • stanowiska półwyspowe (czołowe) – bardzo atrakcyjne, ograniczone tylko jedną ścianą,
  • wyspowe (zwane również wyspą) to stoiska bez żadnego sąsiada, są one najdroższe, położone w najlepszych miejscach, świetnie widoczne i dostępne stoiska, które dają dużą swobodę aranżacji.

Profesjonalista jest w stanie odpowiednio zagospodarować każde z nich. Jednak bez wątpienia niektóre mocniej sprzyjają kreatywnym rozwiązaniom. Im więcej przestrzeni, tym bardziej rozbudowany może być wystrój. Nie bez znaczenia są też nakłady finansowe. Jeśli planujesz wynajęcie stoiska targowego, musisz liczyć się z wydatkami.

Stoisko na rogu

W czasie targów goście przemieszczają się w różnych kierunkach. Stoisko narożne jest uznawane przez większość firm za optymalne, ponieważ można do niego podejść z wielu stron. Daje sporo przestrzeni i szans na nawiązanie kontaktu z osobami, które obok niego przechodzą. Warto więc zainwestować nieco więcej środków i w ten sposób w pełni wykorzystać możliwości, jakie stwarza każda impreza branżowa.

Wynajmując takie stanowisko targowe, przedsiębiorcy nastawiają się głównie na komunikację. Można w nim zrezygnować ze zwyczajnej lady, stworzyć przyjazną atmosferę i postawić stolik kawowy wraz z fotelami. To zachęca do rozmowy i pozostania w tym miejscu nieco dłużej. W takich warunkach łatwiej prowadzi się interesy. Aranżacja i wystrój są jednak zależne od prowadzonej działalności. To ona jest punktem wyjścia, a stoisko narożne, chociaż zazwyczaj nie należy do największych, można kreatywnie zagospodarować.

Lokalizacja „na rogu” jest na tyle przestrzenna, że sprzyja przemieszczaniu się – obsługujący nie siedzą lub nie stoją w jednym miejscu. Dzięki temu stale jest tam ruch, co jest pozytywnie odbierane przez zwiedzających i wpływa na liczbę odwiedzin. Najważniejsza w przypadku tego typu budowy stoisk targowych jest jednak ekspozycja. Świetnie nadają się do prezentacji produktów i usług, bo są otwarte z dwóch stron. Pozwalają w pełni pokazać, co oferuje dana firma.

Jak widać, zalet stanowisk narożnych jest naprawdę dużo. Zachęcamy do tego, by je przetestować. Poza walorami marketingowymi są one też lubiane przez personel i pracowników, ponieważ nie jest w nich tak ciasno, jak w stoiskach rzędowych, których metraż często jest bardzo ograniczony.

Stoisko niczym wyspa

Nieco bardziej ekskluzywne (także pod względem ceny) są stanowiska półwyspowe. Wybierają je firmy o większym budżecie. Określa się je także stoiskami czołowymi. Zazwyczaj ich lokalizacja jest bardzo dobra. Przeznacza się na nie specjalne miejsca, ponieważ ich budowa jest specyficzna – mają tylko jedną ścianę. Są na tyle otwarte, że same w sobie stanowią zachętę do odwiedzin. W ich urządzanie najlepiej zaangażować profesjonalnego projektanta, który nada im charakter i stworzy komfortową, przyciągającą odwiedzających przestrzeń.

Dostępne z trzech stron stanowisko targowe może stać się fragmentem salonu meblowego, eleganckim gabinetem lub placem zabaw. Wszystko zależy od kreatywności i środków finansowych, jakimi dysponujesz. Specjalnie na targi powstają wyjątkowe, budzące podziw instalacje, obok których trudno przejść obojętnie.

Odpowiednio zaaranżowane stoisko półwyspowe to gwarancja sukcesu. Przyciąga klientów i kontrahentów w czasie imprezy, a także zostaje w pamięci długo po jej zakończeniu.

Niebanalny wystrój

Wybierając się na targi, należy pamiętać o tym, że inwestując w dobrze położone stanowisko, warto w pełni wykorzystać jego potencjał. Jeżeli firma ma w planie tylko rozdawać ulotki i katalogi, nie będzie potrzebować specjalnej przestrzeni. Tymczasem stoiska półwyspowe i narożne są idealne do tego, by angażować odbiorców. Sprzyja temu niebanalny wystrój, a ten jest uzyskiwany między innymi poprzez oświetlenie czy multimedialne dodatki, takie jak projektory i ekrany dotykowe. Nowoczesne rozwiązania przyciągają jak magnes, a elektroniczne nośniki są podstawą współczesnego marketingu. Wykorzystaj je nawet wtedy, gdy Twoje stanowisko targowe utrzymane jest w stylu retro. Niech Twoi klienci mają pewność, że podążasz za trendami.

Profesjonalna zabudowa stoisk to dzisiaj już standard. Mało który uczestnik targów zajmuje się tym we własnym zakresie. Lepiej zatrudnić fachowców, którzy stworzą projekt i wykonają stanowisko od podstaw.

Dlaczego warto skorzystać z pomocy projektanta?

Przede wszystkim jest to duża oszczędność czasu. Profesjonalista szybko i sprawnie wykona projekty i zaprezentuje, jak może wyglądać Twoje stanowisko targowe. Przedstawi kilka możliwych wersji, by można było wybrać tę optymalną i w pełni odpowiadającą wizerunkowi firmy. Nawet jeżeli masz własną wizję, dzięki projektantowi nabierze ona realnych kształtów i będzie wykonana zgodnie z najnowszymi trendami wystawienniczymi. Poza tym projektant podpowie:

  • w jaki sposób wyeksponować logo,
  • co zrobić, by stoisko było nie tylko efektowne, ale też funkcjonalne,
  • jak najlepiej wykorzystać wynajętą przestrzeń,
  • czym można zwrócić uwagę przechodzących osób.
  • jak zaprezentować ofertę produktową

Taka pomoc może mieć kluczowe znaczenie, niezależnie od tego, czy wybierzesz stanowisko półwyspowe, czy narożne. Im więcej miejsca, tym trudniej je zagospodarować. Dlatego w ramach przygotowań do targów najlepiej zatrudnić firmę, która dopilnuje wszystkich szczegółów i sprawi, że obok Twojego stoiska nikt nie przejdzie obojętnie.

Profesjonalny montaż

Równie istotne są względy techniczne. Samodzielne montowanie poszczególnych elementów wystroju może być nie tylko uciążliwe, ale wręcz niemożliwe. Im bardziej skomplikowana aranżacja, tym będzie trudniej. Dlatego zabudowa stoisk targowych zlecana jest fachowcom, którzy mają wprawę w tego typu pracach. Sprawdza się to zwłaszcza przy omawianych stanowiskach, które miewają rozbudowaną konstrukcję czy oświetlenie. Jest to też praktyczne, bo nie angażuje pracowników firmy – ci przychodzą „na gotowe” i stuprocentowo mogą zaangażować się w powierzone im obowiązki oraz obsługę klientów. Poza tym profesjonalny montaż daje gwarancję bezpieczeństwa.

Postaw na oryginalność

W przypadku targów – tak jak przy innych inwestycjach – im więcej inwestujesz środków, tym lepszy efekt chcesz osiągnąć. Jeżeli więc zdecydujesz się na stoisko półwyspowe lub narożne, nie oszczędzaj na jego aranżacji. Wręcz przeciwnie – w pełni wykorzystaj jego potencjał i stwórz oryginalny wystrój. Nie ograniczaj się do minimum i wyróżnij się spośród innych wyjątkową kolorystyką, technologicznymi ciekawostkami lub jakimś jednym, charakterystycznym elementem. Stoisko jest instalacją stworzoną tylko na chwilę, ale wspomnienia z nim związane powinny pozostać w odbiorcach na długo. Dlatego warto poświęcić czas i zadbać nie tylko o profesjonalną obsługę, ale też dodatkowe atrakcje.

Zobacz nasze realizacje!

Skontaktuj się z nami:

Tel. +48 61 845 63 07
Tel. +48 61 845 63 19
[email protected]

Czołowe stoiska targowe Najnowsze trendy w branży targowej

WIEMY, CO JEST KLUCZOWE W KREOWANIU WIZERUNKU TWOJEJ MARKI.

STWÓRZMY KOLEJNY PROJEKT WSPÓLNIE!