Czym jest marketing sensoryczny?
Marketing sensoryczny to szereg oddziaływań na zmysły odbiorcy, które pozwalają na skuteczną promocję produktów lub usług. Ich celem jest pośrednie wpływanie na podświadomość w taki sposób, aby wywołać pozytywne skojarzenia. Każdy element kampanii musi być spójny z wizerunkiem firmy. Jego ostatecznym założeniem jest rozbudzenie chęci posiadania konkretnych dóbr.
Jak wykorzystać marketing sensoryczny na stoiskach targowych?
Najlepsze efekty pozwala uzyskać oddziaływanie na wszystkie doświadczenia zmysłowe konsumenta. Nie zawsze jest to jednak możliwe, dlatego najczęściej wykorzystywane są techniki opracowane z myślą o:
- słuchu (audiomarketing),
- węchu (aromamarketing),
- wzroku (digital signage).
Wzrok
Projektujesz stoiska na targi branżowe? Zadbaj o ich spójność i odpowiednią estetykę. Digital signage to najpopularniejszy rodzaj marketingu sensorycznego, który daje ogromne możliwości. Pamiętaj jednak, że jednocześnie budzi on zaangażowanie na najbardziej świadomej płaszczyźnie, dlatego niektórzy odbiorcy mogą być na niego nieco odporni.
Profesjonalne stanowiska targowe zawsze powinny wpisywać się w identyfikację wizualną marki. Motyw przewodni dopasuj do swojej oferty. Zadbaj o przyciągającą wzrok kolorystykę i ciekawe materiały promocyjne. Nie zapominaj także o podświetleniu – strumień światła doskonale sprawdzi się do podkreślenia ekspozycji z produktami w gablotkach, na półkach lub podestach.
Słuch
Audiomarketing doskonale wspiera sprzedaż w centrach handlowych, butikach, drogeriach, salonach SPA, gabinetach kosmetycznych. Najłatwiej jest go wykorzystać w sprzedaży produktów i usług, które kojarzą się z relaksem i odpoczynkiem. Spokojne i kojące dźwięki relaksują i wprowadzają w dobry nastrój. Stoisko targowe to obszar na halach, gdzie obok znajduje się wielu innych wystawców. Panuje tutaj duży hałas, często to organizator imprezy włącza muzykę. Z tego powodu ten typ marketingu sensorycznego będzie dość trudny do realizacji w praktyce. Czasami jednak firmy mogą odtwarzać na swoim stanowisku jingiel czy hasło reklamowe.
Smak
Skojarzenia smakowe to doskonały sposób promocji. Smak często kojarzy się z bezpieczeństwem dzieciństwa, dlatego doskonale oddziałuje na emocje. Stoiska targowe nie muszą oznaczać jedynie pokazu produktów, udostępniania ulotek i odpowiadania na pytania zwiedzających. W przypadku wyrobów spożywczych czy napojów warto organizować degustacje. Ten typ marketingu sensorycznego na targi sprawdzi się również dla restauracji czy kawiarni.
Węch
Otaczanie się pięknymi zapachami to bardzo dobry sposób na odprężenie. Aromatyzowanie pomieszczeń handlowych, punktów usługowych oraz biur ma na celu tworzenie pozytywnej atmosfery. Miłe aromaty są podświadomie odbierane przez człowieka jako coś przyjemnego. Coraz więcej firm wykorzystuje to założenie i tworzy swoje własne kompozycje, które mają stać się wizytówką ich marki.
Podczas projektowania stoiska na targi warto wykorzystać olejki zapachowe. Sprawią one, że przestrzeń wystawcy będzie odbierana przez zwiedzających jako miejsce bardziej prestiżowe.
Marketing sensoryczny na targach – zadbaj o perfekcyjne stoisko dla swojej firmy
Chcesz, aby udział w targach przyniósł Twojej firmie maksymalne korzyści wizerunkowe, prestiżowe i reklamowe? Projektujemy i kompleksowo montujemy stoiska targowe z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Na życzenie klienta możemy wykorzystać założenia marketingu sensorycznego, aby jeszcze lepiej wyróżnić markę na tle konkurencji. Sprawdź szczegóły na naszej firmowej stronie i oddziałuj na wszystkie zmysły odbiorców!